اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس1 : من با دیگران ارتباط برقرار میکنم.
تقویت مهارتهای خوب گوش کردن و خوب صحبت کردن، نیاز به زمان بیشتری حتی تا پایان سال تحصیلی دارد. لذا پرونده این فصل تا پایان سال باز است و تمرین در این مهارتها را در جلسات بعد هم تکرار کنید. به خصوص دانش آموزان گوشه گیر و خجالتی که در مهارتهای مکالمه و صحبت کردن ضعیف هستند و اعتماد به نفس کافی ندارند، باید مورد توجه قرار بگیرند. یکی از موضوعات مهم این درس، رعایت حریم شخصی است. ای ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس16 : لباس از تولید تا مصرف
هدف اصلی از آموزش این درس آشنایی دانش آموزان با مفاهیم و مهارتهای اقتصادی است، اگرچه لباس به عنوان یک مثال خوب مطرح میشود. در ابتدای این درس میخواهیم بچّهها را با مفهوم تولید انبوه آشنا کنیم. علاوه بر پوشاک، بچهها میتوانند به کفش، کیف، لوازم التحریر، مواد غذایی چون مرغ، تخم مرغ، شیر و … اشاره کنند. با توجه دادن دانش آموزان به کالاهایی که به تعداد ز ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس10 : روشن ترین شب
دانش آموزان در این درس درمی یابند که روز مَبْعَث، روزی است که حضرت محمد(ص) از سوی خدا به پیامبری برگزیده شد و مأموریت یافت تا پیام وحی را به مردم برساند، با بت پرستی مبارزه کند و خداپرستی را رواج دهد و جامعه به دور از تمدن آن روز را که به دوره جاهلی معروف بود از تاریکی شرک به نور ایمان رهنمون سازد. در بخش فعالیتها سعی شده با ایجاد حال و هوای شاد در کلاس، به جهت برگزاری جشنه ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس 15 : انواع لباس
برای شروه کار شما میتوانید تعدادی عکس از لباسهایی که فعالیتهای مختلف را نشان میدهد در اختیار گروهها بگذارید و اجازه دهید تشخیص بدهند که هر موقعیت، لباس خاص خود را دارد یا با توجه به فعالیت و یا مراسمی که افراد انجام میدهند لباس مخصوص به تن میکنند. مانند گروههای امداد هلال احمر یا نظامیان در حال رژه رفتن. به طور کلی در تدریس این بخش بیشتر از عکس خو ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس14 : اولین بانوی مسلمان
دانش آموزان در این درس با بررسى نقاط حساس زندگانى حضرت خدیجه(س) برای دستیابى به الگوى مثبت یارى داده میشوند و با احساس علاقه نسبت به حضرت خدیجه(س) و اعمال و رفتار ایشان، برای الگو گرفتن از زندگی و اخلاق و رفتار ایشان تلاش میکنند و با عنایت به پاداش الهی نسبت به آن بانوی بزرگوار، همه گروه هاى جامعه، به ویژه زنان، که در معرض جاهلیتها، تعصبها و هجوم فرهنگ هاى بیگانه هستند، تشو ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس12 : کشورهای همسایه(2)
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد. همکاران گرامی، روش تدریس این درس همانند درس11 است. نقشه کشورها را در کلاس نمایش دهید. از دانش آموزان بخواهید عوارض و پدیدهها را روی نقشه کتاب نشان دهند، تصاویر یا فیلم کوتاه از این کشورها را در کلاس به نمایش بگذارید. ای ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس8 : دیدار دوست
در در س د یدار دوست تلاش شده در حد امکان دانش آموزان با ابعادی از شخصیت تابناک امام رضا (ع) در قالب سفر زیارتی دعبل و شعر او، آشنا شده و ضمن احساس علاقه و ادای احترام به امام رضا (ع) برای الگوگرفتن از زندگی و اخلاق و رفتار ایشان تلاش نماین د. پیشنهاد میشود با توجه به پیمانهای بودن آموزش درس هدیههای آسمان، در صورت امکان این درس در زمان ولادت یا شهادت امام رضا (ع) تدریس شود. ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس22 : مبارزهی مردم ایران با استعمار
موضوع اصلی این درس آشنایی دانش آموز با سرگذشت برخی قهرمانان مبارزه با استعمار در ایران است. و همان طور که در کتاب ملاحظه میکنید مطالب مربوط به این شخصیتها در کادری با برچسب مطالعه برای انجام فعالیت نوشته شد. هدف اصلی به خاطر سپردن جزئیات زندگی این شخصیتها نیست، بلکه هدف آن است تا بچّهها با مطالعه شرح حال این مبارزان و ویژگیهای آنان، انسانهای فداکار و بزرگ را ا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس14 : زندگی در نواحی مختلف جهان
این درس با توجه به مطالب گفته شده در درس قبل باید تدریس شود. به دانش آموزان یادآوری کنید که در درس قبلی با کره زمین، حرکات آن و قرارگیری آن در منظومه شمسی آشنا شدهاند و در درس حاضر با زندگی در نواحی مختلف جهان، آشنا خواهند شد. نقشههای جهان نمای موجود در کتاب را به دانش آموزان نشان دهید و مفهوم قاره و اقیانوس را برای آنها توضیح دهید. اگر از نقشه جهان نما استفاده میکنید، دانش آمو ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس20 : نشانههای ملی
به دانش آموزان توضيح دهيد که ايران مانند خانهای بزرگ است و مردمی که در آن زندگی میکنند، ملت ايران نام دارند. از دانش آموزان بخواهيد به تصوير صفحه آغازین فصل دقت کنند و ببينند آيا میتوانند با توجه به لباس عروسکهای روی نقشه، اقوام ايران را نام ببرند. توضيح دهيد در کشور ما، اقوام مختلفی مانند ترک، کرد، بلوچ و … زندگی میکنند. شعر خانه عزیز من را با صدای بلند ب ...