اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان دوم، درس6: پیامبران خدا
آقای امیری معلم کلاس، سه کلمه خدا، پیامبر، مردم را روی تابلوی کلاس نوشته است و از دانش آموزان میخواهد با این کلمات جمله بسازند. هریک از دانش آموزان جملهای را که ساخته میخواند و از بچهها درباره جملات دوستانشان نظرخواهی میکند که دانش آموزان جمله سعید را به عنوان بهترین جمله انتخاب میکنند. آموزگار با نظرخواهی مجدد از دانش آموزان، نام پیامبران بزرگ الهی را روی تابلو ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل7: نمودار دایره ای
برای شروع کار، ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺳﺎﻋﺘﻲ ﺩﺍﻳﺮﻫﺎي ﺑﻜﺸﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ١٢ ﻗﺴﻤﺖ ﻣﺴﺎﻭي ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﻨﻨﺪ. ﺳﭙﺲ ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﻔﺘﮕﻲ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻌﻀﻲ ﺭﺍ ﺩﺭﻭﺱ ﺭﺍ ﺭﻧﮓ ﺑﺰﻧﻨﺪ ﻣﺜﻼ ﺭﻳﺎﺿﻲ ٣ ﺳﺎﻋﺖ، ﻓﺎﺭﺳﻲ ٥ ﺳﺎﻋﺖ، ﻭﺭﺯﺵ ٢ ﺳﺎﻋﺖ، ﻋﻠﻮﻡ ٢ ﺳﺎﻋﺖ. همچنین ﻣﻲ ﺗﻮﺍن ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ ﮔﻨﺪﻡ، ﺟﻮ ﻭ ﺫﺭﺕ ﺩﺭ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺩﺍﻳﺮﻩ ﺍي ﭼﻨﺪ ﻛﻴﻠﻮ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻛﺪﺍﻡ ﻳﻚ ﺑﻴﺶ ﺗﺮ ﻭ ﻳﺎ ﻛﻤﺘﺮ ﺍﺳﺖ؟ در این قسمت، طرح درس و ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس8: بسازیم و لذت ببریم
دانش آموزان پس از آشنایی اولیه با ابزارهای گوناگون و استفاده مناسب از آنها نسبت به ساخت کاردستیهای متنوع، اقدام خواهند نمود این ابزارها را به کار گرفته و فواید استفاده از فناوری را تجربه و باور میکنند. زمان لازم برای بررسی دست ساختههای بچهها در کلاس را ایجاد کنید و با فرصت دادن به آنها برای توضیح کار خود، اعتماد به نفس لازم را در آنها تقویت نمایید. با طرح سؤال می ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس22 : پُست
بهتر است از قبل با هماهنگی مدرسه و دفتر پست در نزدیک ترین محل به مدرسه، دانش آموزان را برای بازدید علمی ولو کوتاه به پست ببرید. این بازدید میتواند بسیار اثربخش باشد، در آنجا کار پست را به دانش آموزان نشان دهید و توجه آنها را به انبوه نامهها و جداسازی آنها، وزن کردن پاکت یا بسته با ترازو و محاسبه نرخ تمبر و توضیحات کارکنان ذی ربط جلب کنید. درصورتی که موفق به بازدید علمی شدید از ط ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم11 : تساوی مجموعهها و آشنایی با عدد 8
در صفحه آغازین تم11 دانش آموزان با مفهوم تعطيل شدن مدرسه و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد خروج از مدرسه پی میبرند. آموزگار در مورد نظم و ترتيب در کلاس، جمع آوری وسائل، خارج شدن از کلاس و خروج از مدرسه نکاتی که به نظرش میرسد را با دانش آموزان در میان میگذارد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس10: درون آشیانهها
دانش آموزان در سال گذشته با غذاهای جانوران و رشد آنها آشنا شدند. در این درس آنان درباره نیاز جانوران به محلی برای زندگی، لانه سازی آنها و کارهایی که برای مراقبت از فرزندانشان انجام میدهند، گفتگو و اطلاعات جمع آوری میکنند. به طور گروهی برای مورچهها یک لانه موقت میسازند و لانه سازی آنها را مشاهده میکنند. درباره چگونگی ارتباط جانداران مثل اینکه خرگوش غذای عقاب است، اطل ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس14: از گذشته تا آینده (نان)
در این درس، تلاش شده دانش آموزان با یکی دیگر از تأثیرات فناوری بر زندگی بشر یعنی تهیه نان آشنا شده، سیر تغییر و تکامل آن را در طول تاریخ بشناسند و با برقراری ارتباط بین امکانات گذشته و حال، آینده را پیش بینی کنند. انسان به تدریج خوشههای نارس غلهها را خورد. برای خوشمزه شدن آن را کوبید و به صورت خمیر درآورد، با آتش برشته کرد و خورد... دانش آموزان را ترغیب کنید با مشاهده دقیق تصویر ا ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس11: من رشد می کنم
دانش آموزان در سال گذشته با کارهایی که برای سالم ماندن و رشد کردن لازم است، آشنا شدهاند. در این درس آنان دورههای زندگی را که انسان در طول عمر خود پشت سر میگذارد، مرور و دورهای را که خود در آن قرار دارند، مشخص میکنند. با جمع آوری اطلاعات و تغییرات بدنی؛ تواناییهای خود را با وقتی که کوچک تر بودند، مقایسه میکنند؛ قد و وزن خود را اندازه گیری میکن ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم10: آشنایی با عدد 6 و 7 و مقایسه کردن مجموعهها
در صفحه آغازین تم 10 دانش آموزان با بازیهای گروهی در حیاط مدرسه و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد بازیهای گروهی پی میبرند. آموزگار بازیهای گروهی که میشناسد را به دانش آموزان معرفی کرده و در مورد آداب گروهی نکاتی را که میداند به دانش آموزان تذکر میدهد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس12: برای جشن آماده شویم
در این درس دانش آموز با آوردن موادّ قابل دسترس در محیط خود برای تهیّه موادّ خوردنی جشن، آنها را فهرست و دسته بندی میکند و با توجّه به ملاکهایی که میآموزد، مواد را به دو گروه جامد و مایع طبقه بندی کرده و گزارش میدهد. در فعّالیّتهای روزمره از آموختههای خود در رابطه با تغییر شکل مواد بر اثر گرفتن گرما یا از دست دادن گرما، آگاهانه استفاده میکند و تجربیات خود ...