اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم7 : آشنایی با عدد 1 و 2
در صفحه آغازین تم 7 دانش آموزان تصویری از جشن تولد دوقلوها را مشاهده میکنند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلفی در مورد تولد، جشن تولد و هدیه دادن پی میبرند. آموزگار در مورد در مورد آداب هديه دادن و هديه گرفتن و تشکر از کسی که هديه میدهد، نکاتی را که به نظرش میرسد را به دانش آموزان تذکر میدهد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل4: معرفی پول
معلم با شمارش ترتیبی یکبار دیگر عدد دو رقمی تا 100 را یادآوری میکند و به ترتیب شمارش را از بچهها میخواهد، هر دانش آموز یک بار شمارش میشود و در پایان شمارش کلاس دوباره از ادامه میشمارند. معلم چند سکه به کلاس میآورد. این سکهها باید مربوط به کشورمان ایران باشد. (شاید معلم نتواند همه آنها را تهیه کند میتواند با فوم، با کاغذ و مقوا و … طرح ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم6 : جمع و تفریق با چینه و انگشتان دست
در صفحه آغازین تم 6 دانش آموزان با دوست یابی و بازی با دوستان آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد بازی با دوستان، نگهداری دوستان، کمک به دوستان پی میبرند. آموزگار در مورد آداب دوست يابی، نگهداری دوستان، تربيت دوستان و کمک به دوستان نکاتی را که به ذهنش میرسد را با دانش آموزان در ميان میگذارد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور&nb ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس18: آینهی سخنگو
اسلام به عنوان دینی جامع و جهانی بر نظم و برنامه ریزی در زندگی فردی و اجتماعی پیروانش تأکید کرده به آنان سفارش میکند که تمامی کارهای خود را طبق برنامه و به طور منظم انجام دهند و از بی نظمی بپرهیزند. درس آینهی سخنگو داستان پسری به نام رضا است که در خواب آینه با او سخن میگوید و در مورد بی نظمی و آثار آن تذکر میدهد. رضا پس از بیداری با اینکه کودک نامنظمی نیست، ولی تلاش می&zw ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل3: تقارن
معلم از دانش آموزان میخواهد، پروانهای را بکشند و از وسط شکل را تا بزنند و برش بزنند و به دو نیمه کاملاً مثل هم تقسیم کنند، به طوری که دو نیمه همدیگر را بپوشانند. از بچهها میخواهیم، شکلهای گیاهان، حیوانات و اشکال دیگر را ترسیم کنند، خط تا ایجاد نمایند و دو طرف شکل را مثل هم رنگ بزنند... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آور ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس14: ام ابیها
فاطمه علیها السلام نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است. این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است. درس ام ابیها با تأکید بر نقش حضرت زهرا علیها السلام در زندگانی پیامبر(ص)، حکایت از آن دارد که فاطمه علیها السلام برای رسول خدا علاوه بر انجام وظایف فرزندی، نقش مادر را نیز ایفا میکرده است. تاریخ نیز گواه خوبی بر این معناست؛ فاطمه علیها السلام هم ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم 5: جمع و تفریق با چوب خط
در صفحه آغازین تم 5 دانش آموزان تصویری از پيک نيک را مشاهده میکنند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلفی در مورد پیک نیک، گردش در طبیعت و مراقبت از طبیعت پی میبرند. آموزگار در مورد آداب مراقبت از طبيعت، بازی کردن در طبيعت و ارتباط با طبيعت نکاتی که به نظرش میرسد را با دانش آموزان در میان میگذارد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان دوم، درس 19: جشن بزرگ
متن درس از زبان کودکی بیان شده که آمادگی مردم برای برپایی جشن بزرگ ولادت امام زمان(ع) از خانه تا مسجد محله را به صورت گزارش، ارائه میدهد. در این درس ضمن آنکه بچهها با نام مبارک امام زمان(ع) آشنا میشوند، علاقه مندی و آمادگی خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشن نیمه شعبان در روز میلاد آن امام همام، نشان میدهند. آشنایی با امام زمان به عنوان امام زنده ما مسلمانان جزء آن ب ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس20: باغ همیشه بهار
اعتقاد به روز قیامت و عالم پس از مرگ از مؤثرترین عوامل و سازنده ترین اسباب تربیت و تکامل انسان است؛ زیرا اگر واقعاً انسان به پاداش و کیفر اعمال عقیده داشته باشد و روز حساب را باور کند، در زندگی مراقب رفتار و کردار خود خواهد بود و خویشتن را برای آن روز آماده خواهد ساخت. شنیدن داستان درس شیوه مناسبی برای تدریس میباشد. بهترین راهکار برای شروع مناسب ایجاد سؤال در ذهن دانش آموزان است. از دانش آ ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی سوم، درس 5: خانوادهام را دوست دارم
در این درس و درسهای بعد، مشارکت خانواده ضرورت کامل دارد. توجه کنید که ما میخواهیم همدلی، محبّت، همکاری، قدردانی و احساس مسئولیت در خانواده را در بچّهها پرورش دهیم. به همین منظور همان طور که در مقدمه کتاب نیز گفته شد باید جلسهای با حضور خانوادهها تشکیل دهید و محورهای آموزشی و نکات تربیتی را به آنها اطلاع دهید تا از دوگانگی و تعارض در آموزش جلوگیری شود. در مواردی که ا ...