اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل2: عددهای تقریبی
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﺎ ﺧﻂ ﻛﺶ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺟﺎﻣﺪﺍﺩي ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻧﺪﺯﺍﻩ ﮔﻴﺮي ﻛﻨﻨﺪ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻭﺍﺣﺪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮي ﻣﻠﻲ ﻣﺘﺮ ﻭ ﺳﺎﻧﺘﻲ ﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺩﻓﺘﺮ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻨﻮﻳﺴﻨﺪ. ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺗﻘﺮﻳﺐ ﺍﻋﺪﺍﺩي ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮي ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﺰﻧﻨﺪ. (ﮔﺮﺩ ﻛﺮﺩﻥ) ﺑﺮﺍي ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺭﻗﻢ ﻳﻜﺎﻥ ﺍﻋﺪﺍﺩي ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮي ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﺰﻧﻨﺪ (ﻗﻄﻊ ﻛﺮﺩﻥ) در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس13: بعد از جشن
در این درس دانش آموزان با همان ترکیب گروه قبلی خود، درباره نگهداری باقی ماندههای مواد غذایی و پاکیزگی محیط خود تصمیم گیری میکنند. همچنین با انجام فعّالیّتهایی اثر آب بر مواد و همچنین اثر مواد بر هم را تجربه کرده و با جداسازی مواد دور ریختنی با نقش خود در حفظ محیط زیست آشنا میشوند. آنان همچنین آموختههای خود را با ساخت وسیله، طرّاحی آزمایش و به کارگیری آنها در کلاس و خ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل6: تفریق در جدول ارزش مکانی
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﻳﻚ ﻋﺪﺩ ﭼﻬﺎﺭ ﺭﻗﻤﻲ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎي ﻛﻮﺋﻴﺰﻧﺮ ﺑﺴﺎﺯﺩ ﺳﭙﺲ ﺷﻜﻞ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻓﺘﺮ ﻭ ﻳﺎ ﻛﺎﺭﺑﺮﮒ ﺧﻮﺩ ﺑﻜﺸﺪ. ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﻋﺪﺩﻫﺎي ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﻢ ﻛﻢ ﻛﻨﻨﺪ ﺳﭙﺲ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﺎﺭﺑﺮﮒ ﻭ ﻳﺎ ﺩﻓﺘﺮ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﻫﻨﺪ. ﺩﺭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﺭﺍ ﺩﺍﺧﻞ ﺟﺪﻭﻝ ﺍﺭﺯﺵ ﻣﻜﺎﻧﻲ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻭ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺧﻮﺩ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺩﻫﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮ ...
طرح درس و روش تدریس علوم دوم، درس3 : زندگی ما و گردش زمین(1)
کره زمین دارای دو نوع حرکت است. یکی حرکت وضعی که در اثر چرخش زمین به دور محور خودش حاصل میشود و باعث شب و روز میگردد و دیگری حرکت انتقالی زمین است، که حاصل چرخش زمین به دور خورشید میباشد که باعث پیدایش سال و فصلهای مختلف میگردد. خورشید منبع اصلی انرژی مورد نیاز زندگی موجودات زنده میباشد. پس از انجام مراحل مقدماتی، از دانش آموزان میخواهیم فعالیت کتاب را ...
طرح درس و نکات مهم علوم دوم، درس9 : سرگذشت دانه
دانش آموزان در سال گذشته با قسمتهای مختلف گیاه و کاشت دانه آشنا شدند. در این درس آنان دانههای مختلف محل زندگی خود را جمع آوری، مشاهده، توصیف و دسته بندی میکنند. آنان باید درباره استفادههای مختلف از دانهها و به ویژه دانههایی که غذای ما را تشکیل میدهند، اطلاعات جمع آوری و گزارش کنند. با رویاندن دانهها رشد گیاه را مشاهده و میزان رشد قسمتهای مختل ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل8: انتخاب نمودار
پس از انجام مراحل مقدماتی، معلم از دانش آموزان میخواهد مثل تمرینات صفحات قبل، کارهای یک روز خود را توضیح دهند، سپس تعریف و توصیف خود را نمایش دهند. در ادامه کارها را روی نمودار ستونی نمایش دهند و از روی نمودار، اطلاعات را تفسیر کنند. پس از آن فعالیت را انجام دهند و یک صفحه چرخنده مانند کتاب درست کنند و بچرخانند و هر بار که از حرکت ایستاد روی نوار رنگ بزنند و بعد نوار را تفسیر کنند از روی ر ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم 9 : آشنایی با 0 و 5 و تقارن
در صفحه آغازین تم9 دانش آموزان با کلاس درس و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد محیط کلاس درس پی میبرند. آموزگار در مورد فوايد علم اندوزی و آداب احترام به علم و دانش نکاتی را که میداند به دانش آموزان تذکر میدهد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 13 صفحه ای آورده شده است. این ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل4: ضرب عددهای یک رقمی
در ابتدای کار ﺑﻪ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻩ ١٢ ﭼﻮﺏ ﻛﺒﺮﻳﺖ بدهید ﻭ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺩﺳﺘﻪ ﻫﺎي ﺳﻪ ﺗﺎﻳﻲ ﻳﺎ ﭼﻬﺎﺭﺗﺎﻳﻲ ﺩﺭﺳﺖ ﻛﻨﻨﺪ ﻳﻚ ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺤﻮﺭي ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻃﺒﻘﻪ ﺍي ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﻫﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﻧﺒﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻣﺮﺑﻊ ﺭﻧﮕﻲ ﺩﺭﭘﻨﺠﺮﻩ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺭﻭﺵ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺸﻤﺎﺭﻧﺪ ﻣﺜﻼ ﺑﺎ ﻣﺤﻮﺭ ﻳﺎ ﻣﺴﺘﻄﻴﻠﻲ ﻳﺎ ﺷﻤﺎﺭﺵ ﭼﻨﺪ ﺗﺎ ﭼﻨﺪ ﺗﺎ... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول: تم8 : آشنایی با عدد 3 و 4 و اندازه گیری بلندی اجسام
در صفحه آغازین تم 8 دانش آموزان با نماز و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد نماز و عبادت پی میبرند. آموزگار در مورد در مورد آثار نماز و عبادت و اینکه نماز، نمازگزار را از بدیها حفظ میکند، نکاتی را که میداند به دانش آموزان توضیح میدهد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 1 ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل2: ارزش پول
در آغاز تدریس، ﻣﻌﻠﻢ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻲ ﺧﻮاﻫﺪ در ﻗﺎﻟﺐ ﺑﺎزي ﭘﻮل ﻣﻦ و دوﺳﺘﻢ درس را ﺷﺮوع ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. داﻧﺶ آﻣﻮزان ﭘﻮل ﻫﺎي ﺧﻮد را روي ﻣﻴﺰ ﻗﺮار داده دو ﺑﻪ دو ﺷﺮوع ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﭘﻮل ﻫﺎي ﺧﻮد ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ و درك ارزش ﭘﻮل ﭘﻲ ﻣﻲ ﺑﺮﻧﺪ. شما می تواند ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺻﻔﺤﻪ آﻏﺎزﻳﻦ، کار را ﺷﺮوع ﻛﻨﻴﺪ. از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺨﻮاﻫﻴﺪ ﺑﺎ ﻧﮕﺎه ﻛﺮدن ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ آﻏﺎزین ﺑﻪ ﺳﺌﻮال ﻫﺎي ﺷﻤﺎ ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪ. ﻣﺜﻼً در اﻳﻦ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﭼﻪ اﺳﻜﻨﺎس ﻫﺎﻳﻲ را ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻴﻢ ﺑﺪﻫﻴﻢ و ...