اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل8: نمودار تصویری
عنوان فصل8 کتاب ریاضی پایه دوم دبستان، آمار و نمودار است. هدف از صفحه عنوان این فصل آشنایی دانش آموزان با انواع نمودارها برای تحلیل و تفسیر اطلاعات میباشد. مباحث این فصل شامل سرشماری، نمودار ستونی، حل مسئله (راهبرد روش نمادین)، نمودار تصویری، انتخاب نمودار می باشد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس برای آموزش درس نمودار تصویری به صورت یک فایل 5 صفحه ای آورده شده است. فایل مذکور در ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی سوم، درس 9: مقرّرات خانهی ما
برای آماده کردن دانش آموزان برای تدریس درس مقرّرات خانهی ما، میتوانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید. از جمله: 1- نمایشنامهای بنویسید و از دانش آموزان داوطلب بخواهید با ایفای نقش موضوعات مربوط به رعایت یا عدم رعایت مقررات در خانه و پیامدهای موضوع را نمایش دهند و سپس از بچّهها بخواهید رفتارها و گفتارهای بازیگران را نقد کنند. 2- معلّم مقرّرات خانه خود ر ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم 19: عددهای دو رقمی مضرب 10 و حل مسئله با چینه و محور
در صفحه آغازین تم 19 دانش آموزان با صف نانوايی و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد صف نانوایی پی میبرند. آموزگار در مورد عدالت و مصداقهای آن مانند رعايت نوبت نکاتی را که میداند به دانش آموزان میآموز د. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 14 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل2: شناخت کسرها
هدف اصلی این درس، شناخت کسرهاي منفصل است. در کلاس هاي دوم و سوم تمام کسرهاي مطرح شده، مربوط به کمیت هاي متصل است. در این درس براي اولین بار کسرهاي منفصل مطرح میشود. ویژگی کمیت هاي منفصل این است که واحد، نقش پررنگی ایجاد میکند. توصیه میشود در این درس به مفهوم واحد، تأکید زیادي داشته باشید. همیشه توجه دانش آموزان را به واحد جلب کنید تا با مسئله هاي مختلف مطرح شده، درك آنها ا ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی پنجم، درس 21: کشورگشایان بیرحم
در ابتدای تدریس درس کشورگشایان بیرحم، توجه دانش آموزان را به گستردگی وسعت ایران در زمان خوارزمشاهیان و همسایگی آن با مغولستان جلب کنید. نمایش عروسکی را در صورت در اختیار داشتن امکانات پخش کنید. دانش آموزان را به نقشه کتاب متوجه کنید و توضیح دهید که مغولها افرادی بیابانگرد بودند که به علت آب وهوای سرد و خشک و کمبود غذا به کاروانها و یا سرزمینهای دیگر حمله کرده و آنها را غ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل5: واحد سانتی متر
انتظار میرود دانش آموزان: - با سانتی متر به عنوان یک واحد استاندارد در اندازه گیری آشنا شده باشند. - اندازه گیری طول اشیا را یاد گرفته باشد. - به این درک و بینش برسد که اندازه گیری طول فقط درازا و پهنا نیست بلکه دور یک شیء را هم میتوان اندازه گرفت. - بتواند شکل و تصویر کوچک را بزرگ نماید و مدل سازی و کاشی کاری نماید. - با خط کش اندازه طول یک خط را اندازه بگیرد. ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل3: تقسیم و بخش پذیری
درس تقسیم و بخش پذیری را با طرح مسئله هاي مربوط به تقسیم آغاز کنید. فعالیت هاي این درس به همین موضوع میپردازد و هدف بیان اجزاء تقسیم و درك رابطه هاي درستی تقسیم است. توصیه میشود از طرح تقسیمهایی که در یک مرحله به پایان نمیرسد براي تشخیص بخش پذیري استفاده نکنید تا چالشی برای دانش آموزان پیش نیاید. همچنین... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 5 ...
طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل9: منابع انرژی
در این فصل، دانش آموزان با منابع انرژی از دو منظر تجدیدناپذیر و تجدیدپذیر آشنا میشوند. منابع تجدیدناپذیر، که هم اینک نزدیک به 90 درصد از مصرف انرژی جهان را در بر میگیرند، دارای مخاطرات جدی زیست محیطیاند. منابع انرژی تجدیدپذیر که اهمیت بهره برداری از آنها روبه رشد است، به جهت تنوع وضعیت جغرافیایی در نقاط مختلف کشورمان، میتواند به عنوان یکی از مهم ترین گزینههای توسعه پ ...
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 9: نام آوران دیروز، امروز، فردا
روش پیشنهادی برای تدریس این درس، روش پیش سازمان دهنده است. مقصود از روش پیش سازمان دهنده این است که با بهره گیری از شگردها و روشهایی، به کمک آموختههای پیشینی فراگیران، زمینه سازی ذهنی می کنیم تا ذهن و فکر آنها در مسیر یادگیری جدید سازماندهی گردد. در این روش، دانش آموزان فقط شنونده و اثرپذیر و منفعل نیستند، زیرا پیش سازمان دهندههای ارائه شده از سوی معلّمان، سبب می شود ذهن یادگیر ...
طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس9: رنجهایی کشیدهام که مپرس
روش پیشنهادی برای تدریس درس رنجهایی کشیدهام که مپرس روش واحد کار (پروژه) و بحث و گفتگو در نظر گرفته شده است. در این روش دانش آموزان به صورت گروهی یا فردی به جمع آوری اطلاعات راجع به علی اکبر دهخدا و کارها و خدماتی که انجام داده است و همچنین در مورد لغت نامه دهخدا میپردازند. در مرحله بعد اطلاعات را دسته بندی مینمایند. سپس بر اساس اطلاعات گردآوری شده گزارشی مینوی ...