اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس10 : بـدن ما(2)
اگر وسایل لازم برای انجام فعالیتهای این درس در مدرسه موجود نیست، از دانش آموزان و والدینشان بخواهید وسایل ومواد لازم را با كمك شما برای هر گروه از دانش آموزان تهیه كنند تا قبل از هر جلسه امكانات آماده باشد. در هر جلسه كار توزیع و جمع آوری وسایل را بر عهده یك گروه از دانش آموزان قرار دهید. هشدارهای ایمنی وبهداشتی درباره كار را نیز به دانش آموزان تاكید كنید. برای هر جلسه آموزش تعداد مشخ ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس11 : دو دوست
بعد از اراده و خواست و تصمیم انسان یکی از مهم ترین عوامل سازنده شخصیت هر فردی همنشین و دوست و معاشر او است، چرا که انسان خواه و ناخواه تأثیر پذیر است، و بخش مهمى از افکار و صفات اخلاقى خود را از طریق دوستانش مى گیرد. در این درس با نقل ماجرای ابوذر و اظهار ارادت عملی ایشان به پیامبر اکرم (ص) زمینه آشنایی دانش آموزان با وظایف دوستان در مقابل یکدیگر، ویژگی دوستان خوب و راههای اف ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس12 : روزی برای تمام بچه ها
تمام تلاش و کوشش انسان برای ایجاد اجتماعی آرام و زندگی در جامعهای است که همه چیز در آن زیبا باشد. انسانها همیشه در آرزوی رسیدن به جامعهای هستند که خواستههای معقول در آن وجود داشته باشد و این جز با ظهور امام زمان(عج) و تشکیل دولت ایشان ممکن نخواهد بود. در این درس دانش آموزان با گفت و گویی که با معلم خود دارند، با وضعیت متفاوتی که کودکان جهان در اثر ظلم و بی عدالتی به آن م ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس15: یک ماجرای زیبا
تعاون در لغت به معنای یکدیگر را یاری کردن و همیاری نمودن است. هر فرد از افراد جامعه انسانی، حتی نیرومندترین انسانها، هرگز نخواهد توانست بی مدد و یاری دیگران به شکوفایی و کامیابی دست یابد، از این رو باید جامعه تشکیل دهند و به یکدیگر یاری کنند. متن درس در قالب یک ماجرا به جلوهای از موارد تعاون و همیاری متناسب با سن دانش آموزان اشاره میکند و در فعالیتها نیز به جلوههای ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس5 : سخنی که سه بار تکرار شد!
زندگی اجتماعی نیازمند پذیرش ضرورت هایی از جمله ارتباط با همسایگان و چگونگی معاشرت با آنها می باشد؛ که در اسلام از اهمیت بسزایی بر خوردار است؛ تا آنجا که یکی از اموری که سعادت دنیا و آخرت انسان به آن بستگی دارد، همسایه داری کردن و همسایه نیک داشتن اس ت. در مورد محدوده همسایگی امام باقر(ع) فرمودند: حریم همسایگی چهل خانه از هر جهت است، از جلو و عقب و راست و چپ. اگر همسایگان حق همسایگی را درچ ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس3 : ما به مسجد میرویم.
مسجد از نظر لغوی جای سجده و محل عبادت معنی میدهد و به عنوان خانه خدا و محل اجتماع مؤمنان، در زندگی مسلمانان نقش مؤثری ایفا میکند. دانش آموزان در این درس در مییابند که حضور در مسجد و مراسم نماز جماعت آدابی دارد که شایسته است به آن توجه داشته باشند. برای شروع مناسب درس میتوانید با پخش صدای اذان و اینکه این صدا شما را به یاد چه چیزهایی میاندازد شروع کنید. همچنین می&zw ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس 9 : بدن ما (1)
بعد از طی مراحل مقدماتی، دانش آموزان را گروه بندی کرده و از آنها میخواهیم موجودات زنده و غیرزنده را در کلاس مشخص کنند و در جدول رسم شده بنویسند. سپس تصویر آجر چیده شده را به بچهها نشان میدهیم و در مورد آن صحبت میکنیم و بعد پوست پیاز را زیر میکروسکوپ قرار داده و با طرز کار میکروسکوپ آنها را آشنا میکنیم و بچهها سلول پوست پیاز را مشاهده کرده و آن را م ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس9 : کودک شجاع
در درس کودک شجاع تلاش شده در حد امکان دانش آموزان با ابعادی از شخصیت تابناک امام جواد(ع) در زمینه شجاعت و مبارزه با ظلم، آشنا شده و ضمن احساس علاقه و ادای احترام به ایشان برای الگوگرفتن از زندگی و اخلاق و رفتارشان تلاش نمایند. برای شروع میتوانید با تلفیق درس ادبیات از دانش آموزان بخواهید که یک قصه زیبا درباره یک کودک شجاع بنویسند و یا داستان، شعر و خاطرهای مناسب در این زمینه بیان ک ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی نهم، درس5 : پراکندگی زیست بومهای جهان
فعالیت و تصاویر شروع درس میتواند شروع خوبی برای آماده کردن دانش آموزان باشد. البته شما ممکن است فیلمی کوتاه از دو زیست بوم نمایش دهید و از دانش آموزان بخواهید تفاوت گیاهان و جانورانی که در دو فیلم مشاهده کردند را بیان کنند. دانش آموزان با دیدن تصاویر 1 و 2 به کاکتوس و خرس قطبی اشاره میکنند. کاکتوس گیاهی است که در برابر خشکی و کم آبی مقاومت دارد و با توجه به نیاز کم به آب عمدتاً در منا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس1 : همسایهی ما
درس را با پرسشهایی درباره همسایه شروع کنید، برای مثا ل: آیا نام همسایهها خود را میدانید؟ ، آیا فرزند هم سن و سال شما دارند؟ ، آیا تاکنون برای مراسمی به منزل آنها رفتهاید یا آنها به منزل شما آمدهاند؟ اجازه بدهید دانش آموزان درباره روابط همسایگی فکر کنند و با بیان خود درباره همسایههایشان نظر بدهند. نظر آنها را در مورد وظایفشان در مقابل همسایهها جویا شوید. ...