اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس15: یک ماجرای زیبا
تعاون در لغت به معنای یکدیگر را یاری کردن و همیاری نمودن است. هر فرد از افراد جامعه انسانی، حتی نیرومندترین انسانها، هرگز نخواهد توانست بی مدد و یاری دیگران به شکوفایی و کامیابی دست یابد، از این رو باید جامعه تشکیل دهند و به یکدیگر یاری کنند. متن درس در قالب یک ماجرا به جلوهای از موارد تعاون و همیاری متناسب با سن دانش آموزان اشاره میکند و در فعالیتها نیز به جلوههای ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس5 : سخنی که سه بار تکرار شد!
زندگی اجتماعی نیازمند پذیرش ضرورت هایی از جمله ارتباط با همسایگان و چگونگی معاشرت با آنها می باشد؛ که در اسلام از اهمیت بسزایی بر خوردار است؛ تا آنجا که یکی از اموری که سعادت دنیا و آخرت انسان به آن بستگی دارد، همسایه داری کردن و همسایه نیک داشتن اس ت. در مورد محدوده همسایگی امام باقر(ع) فرمودند: حریم همسایگی چهل خانه از هر جهت است، از جلو و عقب و راست و چپ. اگر همسایگان حق همسایگی را درچ ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس3 : ما به مسجد میرویم.
مسجد از نظر لغوی جای سجده و محل عبادت معنی میدهد و به عنوان خانه خدا و محل اجتماع مؤمنان، در زندگی مسلمانان نقش مؤثری ایفا میکند. دانش آموزان در این درس در مییابند که حضور در مسجد و مراسم نماز جماعت آدابی دارد که شایسته است به آن توجه داشته باشند. برای شروع مناسب درس میتوانید با پخش صدای اذان و اینکه این صدا شما را به یاد چه چیزهایی میاندازد شروع کنید. همچنین می&zw ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس 9 : بدن ما (1)
بعد از طی مراحل مقدماتی، دانش آموزان را گروه بندی کرده و از آنها میخواهیم موجودات زنده و غیرزنده را در کلاس مشخص کنند و در جدول رسم شده بنویسند. سپس تصویر آجر چیده شده را به بچهها نشان میدهیم و در مورد آن صحبت میکنیم و بعد پوست پیاز را زیر میکروسکوپ قرار داده و با طرز کار میکروسکوپ آنها را آشنا میکنیم و بچهها سلول پوست پیاز را مشاهده کرده و آن را م ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس9 : کودک شجاع
در درس کودک شجاع تلاش شده در حد امکان دانش آموزان با ابعادی از شخصیت تابناک امام جواد(ع) در زمینه شجاعت و مبارزه با ظلم، آشنا شده و ضمن احساس علاقه و ادای احترام به ایشان برای الگوگرفتن از زندگی و اخلاق و رفتارشان تلاش نمایند. برای شروع میتوانید با تلفیق درس ادبیات از دانش آموزان بخواهید که یک قصه زیبا درباره یک کودک شجاع بنویسند و یا داستان، شعر و خاطرهای مناسب در این زمینه بیان ک ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی نهم، درس5 : پراکندگی زیست بومهای جهان
فعالیت و تصاویر شروع درس میتواند شروع خوبی برای آماده کردن دانش آموزان باشد. البته شما ممکن است فیلمی کوتاه از دو زیست بوم نمایش دهید و از دانش آموزان بخواهید تفاوت گیاهان و جانورانی که در دو فیلم مشاهده کردند را بیان کنند. دانش آموزان با دیدن تصاویر 1 و 2 به کاکتوس و خرس قطبی اشاره میکنند. کاکتوس گیاهی است که در برابر خشکی و کم آبی مقاومت دارد و با توجه به نیاز کم به آب عمدتاً در منا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس1 : همسایهی ما
درس را با پرسشهایی درباره همسایه شروع کنید، برای مثا ل: آیا نام همسایهها خود را میدانید؟ ، آیا فرزند هم سن و سال شما دارند؟ ، آیا تاکنون برای مراسمی به منزل آنها رفتهاید یا آنها به منزل شما آمدهاند؟ اجازه بدهید دانش آموزان درباره روابط همسایگی فکر کنند و با بیان خود درباره همسایههایشان نظر بدهند. نظر آنها را در مورد وظایفشان در مقابل همسایهها جویا شوید. ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس8 : آسمان در شب
در اين درس ابتدا يك موقعيت مثلا فعاليت شابلون هاي صورت هاي فلكي و شمع را براي شروع آموزش انتخاب مي كنيم. از آنجا كه رويكرد اين درس، كاوشگري است، مي توان با دادن شابلونها به دانش آموزان و دور نزديك كردن آنها به منبع نور فراگيران را در شرايطي قرار دهيم كه ذهن آنان ايجاد سوال نمايد و سپس تدريس را آغاز مي كنيم. در درس مذکور تاكيد بر كار گروهي، ايجاد همفكري و رفاقت در بين دانش آموزان مي باشد. ع ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل2: معرفی عدد هزار
برای شروع کار، ﻣﻌﻠﻢ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻲ ﺧﻮاﻫﺪ ﻫﺮ ﻋﺪدي را ﻛﻪ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻫﺮ ﮔﺮوه ﺑﺎﻫﻢ آن ﻋﺪد را ﺑﺎ ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎي ﻛﻮﺋﻴﺰﻧﺮ ﻳﺎ دﺳﺘﻪ ﻫﺎي ﺻﺪﺗﺎﻳﻲ و ده ﺗﺎﻳﻲ و ﻳﻜﻲ (ﭘﻮل، ﭼﻮب و ﻧﻲ و...) ﺑﺴﺎزﻧﺪ. (ﻣﺜﻼً: عدد ٩٧٤ و ﻳﺎ عدد ٣٨٩) ﺳﭙﺲ ﻣﻌﻠﻢ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪي ﻛﻤﻲ ﻧﻈﺎﻣﻨﺪ ﺟﻠﻮ ﻣﻲ رود از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻲ ﺧﻮاﻫﺪ ﻋﺪدي را ﻛﻪ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ آﻧﻬﺎ ﺑﺴﺎزﻧﺪ ﺑﻌﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت اﻟﮕﻮﻳﺎﺑﻲ ﻋﺪدي ده ﺗﺎ ده ﺗﺎ ﻋﺪدﻫﺎي ﺑﻌﺪ ﺑﺴﺎزﻧﺪ و در دﻓﺘﺮ ﺧﻮد ﺑﻨﻮیسند. (ﻣﺜﻼً: ﻋﺪ ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی سوم، درس11 : منابع
برای شروع کار، دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کنید و بخواهید هر گروه تعدادی مواد و وسایلی که در آن روز مصرف کرده و میکنند روی کاغذ بنویسد. برای مثال نان، شیر، چای، لباس، کفش، کتاب، دفتر، خودکار سپس فکر کنند هریک از آنها از چه موادی تهیه شده و نهایتاً به کدام منبع اولیه برخورد میکنند. ممکن است خودتان روی چند برگ کاغذ تعدادی تصاویر بچسبانید جلوی هر تصویر علامت سؤال بگذارید. به هر گر ...