اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم هشتم، فصل12: سنگها
در این فصل به چگونگی تشکیل سنگها، انواع و کاربرد آنها پرداخته شده است. سنگها به عنوان یک زمینه آموزشی فراگیر در طبیعت، موضوع مناسبی است که میتواند دانش آموزان را با محیط زندگی خود بیشتر آشنا نماید و شایستگیهای مختلف را جهت حفاظت از آن، برای آیندگان ایجاد نماید. سنگها از طریق استخراج از معادن و با توجه به ویژگیهای آنها، در بخشهای مختلف پروژههای عمرا ...
طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل5 : از معدن تا خانه
فرایند کلی تولید مواد مصنوعی از مواد طبیعی از مفاهیم مهمی است که در این درس به آن پرداخته شده است. جزئیات فرایندها جزء هدفهای کتاب نیست؛ بلکه هدف اصلی، ایجاد یک نگاه کلی برای چگونگی ساختن مواد از منابع طبیعی است. از این رو بررسی ویژگی کلی مواد در هر مرحله، آثار زیست محیطی هریک از فرایندها، ایجاد نگرش درباره اهمیت علوم تجربی در زندگی، ارتباط فرصتهای شغلی با گسترش علوم تجربی، تغییر نوع ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی هفتم، درس16: جاذبههای گردشگری ایران
تصاویری از جاذبههای گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعی ایران را که با شمارههایی مشخص شدهاند، بین دانش آموزان توزیع کنید. سپس از آنها بخواهید تصاویری را که مربوط به گردشگری مذهبی است در یک دسته و آنهایی را که مربوط به گردشگری تاریخی یا طبیعی میباشد، در دستههای دیگر قرار دهند. دانش آموزان را ترغیب کنید زیر هر تصویر در صورتی که مکان معروفی است، نام آن را بنویسند. در صورت ام ...
طرح درس و روش تدریس علوم هشتم، فصل5: حس و حرکت
در این درس، دانش آموزان ابتدا با چگونگی کارکرد اندامهای حسّی آشنا میشوند. با ساختار اندامهای حسّی در سال پنجم آشنا شدهاند. در اینجا تأکید بر انواع گیرندههای حسّی است و اینکه چگونه اثر محرکهای محیطی به پیامهای عصبی تبدیل شده و در چه قسمتهایی از بدن درک پیامهای حسی صورت میگیرد. به دنبال آن، اجزای دستگاه حرکتی را توضیح میدهیم که از د ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی هفتم، درس3: چرا به مقررات و قوانین نیاز داریم؟
بهترین شروع برای این درس، انجام فعالیت اول کتاب است. باید فرصت زمانی کافی برای انجام آن در نظر بگیرید. پس از اینکه اهم نکات مربوط به بحث حقوق و مسئولیتهای فصل قبل را مرور کردید و توضیح مختصری در مورد اینکه ما در اعمال حق خود آزادی بی قید و شرط نداریم دادید، دانش آموزان را گروه بندی کنید. از آنها بخواهید متن کتاب را بخوانند و درباره موقعیتهای آن بحث و گفت وگو کنند. آنها باید خو ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی هفتم، درس 6: بیمه و مقابله با حوادث
یک هفته قبل از آموزش این درس، از دانش آموزان بخواهید درباره انواع بیمههایی که اعضای خانواده از آنها استفاده میکنند، مانند دفترچه بیمه خدمات درمانی، بیمه اتومبیل، بیمه آتش سوزی منازل و... پرس وجو کنند و سپس با کمک خانواده، از کارت یا اسناد آن بیمه کپی بگیرند و با خود به کلاس بیاورند. همچنین از آنها بخواهید درباره بیمه دانش آموزی و مبلغی که در ابتدای سال برای بیمه پرداخت کردهاند ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی هفتم، درس 12: حفاظت از زیستگاههای ایران
برای شروع تدریس، ابتدا تصاویری از گونههای منحصر به فرد ایران مانند سوسن چلچراغ، لاله واژگون، سمندر لرستانی را در کلاس نمایش دهید و درباره ویژگیهای آنها گفت و گو کنید. فیلمی از قطع کردن درختان، تخریب زیستگاهها یا از آلودگیهای محیط زیست مانند تجمع زباله و پلاستیک در مراکز تفریحی نمایش دهید.از دانش آموزان بپرسید عامل تخریب و آلودگی زیستگاهها چیست؟ و ... در این قسم ...
طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل15: تبادل با محیط
در این فصل دانش آموزان ابتدا با دستگاه تنفس و اجزای آن آشنا میشوند و با انجام فعالیتهایی همچون شبیه سازی حرکات تنفسی و تشریح شش با چگونگی انجام دم و بازدم و مسیر عبور هوا در دستگاه تنفس بیشتر آشنا میشوند. سپس درباره مسیرهای انتقال انواع گازهای تنفسی درخون مباحثی ارائه میشود. در ادامه این فصل درباره دستگاه دفع ادرار، اجزا و چگونگی عمل آنها توضیحاتی داده میشود که با ا ...
طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل14: گردش مواد
در این فصل دانش آموزان با دستگاه گردش مواد به عنوان رابط بین دستگاههای مختلف بدن آشنا میشوند. همچنین در مورد سه بخش مهم این دستگاه یعنی قلب، رگها و خون مطالبی ارائه میشود و یادگیری هر قسمت با انجام فعالیتهایی تکمیل تر میشود و ... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 13 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظی ...
طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل13: سفر غذا
در این فصل دانش آموزان با مفهوم گوارش و ضرورت وجود آن در بدن جانوران پیچیده تر، آشنا میشوند. همچنین آنها با بخشهای متفاوت دستگاه گوارش انسان و کار هر بخش آشنا و نسبت به حفظ سلامت آن حساس میشوند. فعالیتها، گفت و گو کنید و کادرهای این درس به منظور تعمیق آموختههای قبلی و جدید و همچنین گسترش این آموختهها و کاربرد آنها در زندگی روزمره، تدوین شدهاند. در این ...