پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی هشتم، درس23: قاره آمریکا
با استفاده از کره جغرافیایی، نقشه قاره آمریکا در قطع دیواری و نقشههای کتاب، موقعیت، وسعت، دو تکه بودن قاره و نوار اتصال این دو قاره و همچنین ناهمواریها را که در هر دو بخش مشابه یکدیگرند، آموزش دهید. در هر دو قاره رشته کوههای جوان در غرب، جلگه وسیع مرکزی و رودهای پرآب و توده کم ارتفاع قدیمی، مشاهده میشود.
برای ایجاد جذابیت و جلب توجه دانش آموزان، تصاویری درباره ویژگیهای طبیعی و پدیدههای مهمی مانند کوههای آند، جنگلهای آمازون، رود آمازون، رود میسی سی پی، بیابان آتاکاما و... را نمایش دهید. همچنین فیلمهای جالبی در فضای مجازی در ارتباط با رود و جنگل آمازون وجود دارد که میتوانید با پخش آنها، دانش آموزان را بهتر با ویژگی های مهم طبیعی قاره آمریکا آشنا کنید.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ ناهمواریهای آمریکای شمالی و جنوبی را روی نقشه نشان دهند و با یکدیگر مقایسه کنند. ✅ آب وهوای قاره آمریکای شمالی و جنوبی را با هم مقایسه کنند. ✅ تنوع نژاد و زبان در قاره آمریکا را توضیح دهند. ✅ علل پیشرفت اقتصادی ایالات متحده آمریکا و کانادا را بیان کنند. ✅ ویژگیهای فرهنگی و اقتصادی آمریکای شمالی را با آمریکای لاتین، مقایسه کنند.
هدیه این محصول : پاسخ فعالیت های کتاب مطالعات اجتماعی هشتم - طــرح درس قاره استرالیا و اقیانوسیه
دانش آموزان در درس گذشته با مفهوم برّ جدید و کشف قاره امریکا آشنا شدهاند. با تأکید بر اکتشافات جغرافیایی که در نتیجه پیشرفتهای دریانوردی در اروپا رخ داد، به تصرف سرزمینهای نو توسط آنها منجر شد، یکی دیگر از بخشهای کره زمین استرالیا و نیوزیلند را به عنوان سرزمینهای نو معرفی کنید. پس از ایجاد انگیزه درباره چگونگی کشف اقیانوسیه، دانش آموزان را دعوت به شناسایی ویژگی&zwnj ...
در کتاب مطالعات اجتماعی هشتم برای هر درس فعالیت های نظام دار طراحی شده است؛ به طوری که دانش آموزان برای یادگیری مطالب مرحلهٔ بعد آماده می شوند. این فعّالیت ها طوری طراحی شده اند که فضای لازم برای پرورش مهارت ها و نگرش های مختلف را به وجود بیاورند. بخش عمده ای از فعالیت های کتاب باید در حین فرایند یاددهی یادگیری انجام شوند. البته برخی فعالیت ها نیز برای خارج از کلاس طراحی شده است و انجام آنها به ز ...