اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس10: ایران، خانهء ما
برای شروع کار، نقشه استانهای ایران بدون رنگ و نقشه استان محل زندگی دانش آموز را که در آن تقسیمات شهری نیز مشخص شده باشد، تهیه کپی و تکثیر کنید. نقشهها را بین دانش آموزان توزیع کنید و بگویید در درس قبل شما توسط توضیحات مهدیه و خداداد، تا حدودی با محل زندگی آنها آشنا شدید و پرسشهایی نیز درباره محل زندگی خودتان طرح کردید. اکنون روی نقشه گنگ استانهای کشور، استان محل زندگی خود ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس15 : گردشگری چیست؟
برای آماده کردن کلاس درس میتوان از روشهای مختلفی استفاده کرد. بهترین شروع برای درس انجام فعّالیت1 است. با انجام این فعالیت ذهن دانش آموزان درباره گردشگری، مسافرت و مناطق گردشگری ایران فعال میشود. حداقل پانزده دقیقه به دانش آموزان فرصت دهید تا با هم همفکری کنند. از آنها بخواهید مکان مورد نظر و دلایل انتخاب خود را در کلاس بگویند، شما میتوانید از سخنان دانش آموزان نتیجه بگیر ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس1 : من حق دارم
در آموزش حقوق، باید به سه مقوله شناخت حقوق و تمایل برای حفظ و احترام به حقوق و طرز تفکر حق مدارانه و همچنین احقاق حقوق توجه کرد. از آنجا که روشهای بحث و گفتگو از عمده ترین روشهایی است که در این زمینه به کار میرود، باید به قواعد گفتگو و آموزش آنها مانند گوش کردن، به نوبت حرف زدن، احترام به نظر دیگران، تحلیل اخلاقی، حل مسئله، و چاره اندیشی، توجه کرد. هنگام شروع درس، ابتدا آیه 7 ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس11 : تنوّع آبوهوای ایران
برای آمادگی میتوان از روشهای مختلفی استفاده کرد. دو تصویر یکی از جنگلهای شمال و دیگری از پوشش گیاهی مناطق داخلی ایران را نشان دهید. از دانش آموزان بخواهید آنها را با هم مقایسه کنند و نوع آب و هوای آنها را حدس بزنند. تصاویری از نواحی مختلف آب و هوایی را روی کاغذ بچسبانید. تصاویری از حیوانات شاخص نواحی مختلف نیز تهیه کنید. تصاویر نواحی را به دانش آموزان نشان دهید و از آنها بخوا ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس7: تولید و توزیع
بهترین شروع برای درس، فعالیت یک کتاب است. این فعالیت را انجام دهید. از دانش آموزان بخواهید روی یک برگه کاغذ همه کالاهایی را که در یک روز از آنها استفاده کردهاند، بنویسند و سپس به سؤالات پاسخ دهند. از دانش آموزان بخواهید نیازها و خواستههای خود را فهرست کنند. مفهوم نیاز و خواسته را با توجه به تعریف واژهها در پایان فصل آموزش دهید. سپس از دانش آموزان بخواهید فهرست خود را بخوانند و ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس4 : قانون گذاری
یک جلسه پیش از آنکه این درس را شروع کنید، از دانش آموزان بخواهید از خانوادههایشان بپرسند آیا در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردهاند؟ کار مجلس چیست؟ آنها در انتخابات مجلس چه کسانی را برای نمایندگی انتخاب میکنند؟ از آنها بخواهید پاسخ خود را روی یک صفحه کاغذ بنویسند و به کلاس بیاورند. بهترین شروع برای این درس، فعالیت یک و دو کتاب است. البته برای انجام این فعالیت باید وقت کافی ...
طرح درس و روش تدریس علوم هشتم، فصل13: هوازدگی
در این فصل به هوازدگی، انواع آن و اثرات آن بر طبیعت و همچنین فرسایش و چرخه سنگ پرداخته شده است. هوازدگی و فرسایش باعث تخریب سنگها و تشکیل خاک، این موهبت الهی میشوند که باعث تداوم حیات در سطح زمین میگردد. آشنایی دانش آموزان با این مفاهیم باعث توجه آنها در حفاظت از این منابع خدادادی و سرمایه ملی میگردد. چرخه سنگ از طریق تغییرات سنگها، پویایی کره زمین و امکان زیستن بر ...
طرح درس و روش تدریس علوم هشتم، فصل15: شکست نور
فصل شکست نور از جمله فصلهای علوم تجربی است که آموزش آن را از ابتدا تا انتهای فصل میتوان به کمک آزمایشها و فعالیتهای ساده که امکان انجام آنها در کلاس درس وجود دارد، دنبال کرد. ترجیح آن است که تمام فعالیتها و آزمایشهای این فصل به صورت گروهی انجام شود و دانش آموزان پس از انجام فعالیت و آزمایش، نتایج خود را به کلاس درس ارائه داده و در خصوص آنها به بحث بپردازند. د ...
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس2: من مسئول هستم
برای شروع تدریس از آموختههای دانش آموزان در دوره قبل استفاده کنید. شما ممکن است مثال مربوط به «وقتی من حق دارم و شما هم حق دارید» را که در درس گذشته عنوان شد، دوباره مطرح کنید یا مثالهای جدیدی بزنید و موقعیتهایی را تعریف کنید که در آن هر دو یا سه نفر داستان، حق دارند. سپس موضوع را به نکته «حقوق متقابل در زندگی با دیگران» جلب کنید. به دانش آموزان بگویید ...
طرح درس و روش تدریس علوم هشتم، فصل11: کانی ها
در این درس به منظور ایجاد انگیزه در دانش آموزان، ابتدا نمونههایی از کاربرد کانیها در زندگی بیان شده و بر این نکته تأکید شده که کانیها به عنوان منابع ارزشمند خدادادی در زمینههای جواهرسازی، صنعت، پزشکی، عمران و شهرسازی و … در زندگی ما نقش ارزندهای دارند. سپس ضمن تعریف کانی، با انجام آزمایش دانش آموزان را با برخی از روشهای تشکیل کانی آشنا میکند، در ...