جزیره فایل

پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی

اطلاعیه فروشگاه

با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.

طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس7 : نماز در کوهستان

طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس7 : نماز در کوهستان موضوع این درس آموزش تیمم است. دانش آموزان طی فرصت‌های یادگیری که کتاب و معلم فراهم می‌کنند، با شرایط وجوب و نحوه انجام دادن تیمم آشنا می‌شوند و آن را به طور عملی تمرین می‌کنند. متن درس در قالب یک داستان، شرایطی را بازگو می‌کند که وقت نماز تنگ شده است و آب هم در اختیار افراد نیست و آنها باید تیمم کنند. این داستان ورزش وکوه نوردی را دستاویز قرار می‌دهد و برای تدریس ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس11 : کشورهای همسایه(1)

طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس11 : کشورهای همسایه(1) برای شروع تدریس به دانش آموزان توضیح دهید همان طور که در محله و شهر و روستا افرادی در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند، کشورها هم همسایگانی دارند. این همسایگان با هم روابطی دارند و دارای مشترکاتی هستند. نقشه‌ای که ایران و همسایگانش را نشان می‌دهد بر روی تخته کلاس بچسبانید و از دانش آموزان بخواهید نام این کشورها را با صدای بلند بخوانند. سپس فعالیت نقشه خوانی... در این قسمت، طرح درس ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس12: چرا فرهنگ و هنر در دوره‌ی صفویه شکوفا شد؟

طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس12: چرا فرهنگ و هنر در دوره‌ی صفویه شکوفا شد؟ برای شروع درس بهتر است مروری بر جلوه‌های فرهنگی و آثار تاریخی که در درس گذشته با آن آشنا شدند داشته باشید. با استفاده از خط زمان صفحه ٦٤ درباره ظهور این شکوفایی بیشتر توضیح دهید. بحث گسترش هنر و معماری در عصر صفویه را با توجه به روابط علت و معلولی تدریس می‌نماییم ابتدا دانش آموزان به صورت گروه‌هایی درآمده و متن را می‌خوانند سپس علل پیشرفت این دوره را هر گروه برای بقیه توضیح د ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس 8: نخستین روستاها چگونه به وجود آمده‌اند؟

طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس 8: نخستین روستاها چگونه به وجود آمده‌اند؟ برای شروع تدریس، ابتدا تعدادی وسایل قدیمی مانند اتوی زغالی، رادیوی قدیمی، نوار کاست، هاون کوچک قدیمی و فانوس را به کلاس ببرید و به بچه‌ها نشان دهید و از آنها بخواهید این وسایل را با وسایل امروزی مقایسه کنند، مثلاً هاون را با آسیاب برقی امروز یا اتوی زغالی را با اتوی برقی امروز. از دانش آموزان بپرسید از مشاهده این وسایل به چه نکته‌ای درباره زندگی مردم در گذشته پی می‌برند؟ سپس ذهن د ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس16 : اسب طلایی

طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس16 : اسب طلایی  اسلام در مورد امانت داری، احکامی را مطرح ساخته که رعایت آن موجب ارتقا و اعتلای اخلاق در جامعه می‌شود؛ و از آنجا که بسیار اتفاق می‌افتد که دانش آموزان وسایل یکدیگر را به امانت می‌گیرند؛ بر این اساس شایسته است با این احکام آشنا شوند. این درس در قالب یک داستان به بیان ضرورت امانت داری و برخی از احکام آن پرداخته است. بنابراین آشنایی با انجام وظایف خود در حفظ امانت و ترغیب دانش آ ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس11 : اصفهان نصف جهان

طرح درس و روش تدریس اجتماعی ششم، درس11 : اصفهان نصف جهان  شهر اصفهان یکی از شهرهای جاذب گردشگری در ایران است که به واسطۀ وجود مکان‌های تاریخی و معماری و دیدنی سالیانه پذیرای هزاران نفر گردشگر ایرانی و خارجی است. اصفهان یک موزه شهر است و بسیاری از آثار آن ثبت جهانی شده و میراث فرهنگی جهانی محسوب می‌گردد. پیشنهاد می شود برای شروع تدریس از بچه‌ها بپرسید کدام یک تا به حال به اصفهان سفر کرده‌اند و اگر کسی داوطلب نبود خود معلم محتر ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل4: تقارن مرکزی

طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل4: تقارن مرکزی این درس به طور کلی به آموزش مفهوم مرکز تقارن و تقارن مرکزی می‌پردازد. از آنجایی که این مفهوم برای اولین بار ارائه می‌شود، بنابراین باید با یک مقدمه‌ای در مورد چرخش و اجسام دورانی بحث را شروع کنید. می‌توانید از شکل‌های زیادی در طبیعت همانند پنکه، چرخ و فلک و چرخ گاری ک ه بیانگر چرخش هستند شروع کنید. در اینجا نهایت دقت را به عمل آورید زیرا هدف آموزش محور دوران نیست. بنابر ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس 10: مورخان چگونه گذشته را مطالعه می‌کنند؟

طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس 10: مورخان چگونه گذشته را مطالعه می‌کنند؟ به دانش آموزان یادآوری کنید که در سال گذشته با آوردن وسایل دوران نوزادی و کودکی‌شان به کلاس پی بردند که این وسایل مدارک و شواهدی مبنی بر رشد آنها و چگونگی وضعیت آنها در هر مرحله از زندگی‌شان بوده است. سپس نتیجه بگیرید که برای مطالعه تمدن‌هایی که در گذشته به وجود آمده نیز ما به مدارک و شواهدی نیاز داریم در درس قبل با تمدن ایلام آشنا شده‌اید اکنون بگویید... در این قسمت، طرح د ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس 11: سفری به شهر باستانی همدان

طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس 11: سفری به شهر باستانی همدان تدریس را طبق روال داستانی کتاب پیش ببرید و با صدای بلند و رسا داستان را بخوانید. هنگام خواندن داستان با زیر و بم دادن به صدا، فضایی به وجود بیاورید که دانش آموزان قصّه را مجسم کنند. هنگام خواندن داستان اسلایدهایی پخش کنید تا بر روی مطالب گفته شده تأکید بیشتری شود. گاهی داستان را قطع کنید و سؤال بپرسید. برای مثال آقای امیری که کارمند سازمان میراث فرهنگی است … راستی آیا می‌دانید کار ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان

طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس4 : از نوزاد بپرسید!

طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس4 : از نوزاد بپرسید! حضرت عیسی(ع) یکی از پیامبران اولوالعزم است. از ویژگی‌های این پیامبر بزرگ آن است که بدون داشتن پدر، از مادری به نام حضرت مریم(س) به دنیا آمده است. پس از آنکه با اراده خداوند متعال، عیسی(ع) چشم به جهان گشود، تهمت‌های فراوان مردم به سوی حضرت مریم(س) سرازیر شد. گوشه‌هایی از زندگانی حضرت عیسی(ع)در قرآن کریم مطرح شده است؛ به عنوان نمونه آیات 16 تا 36 سوره مریم(س) که بازگو کننده صحنه ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,500 تومان
تعداد صفحه(31):