اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل2: جمع و تفریق ده تایی
معلم با دادن چینه و نی یا کبریت و چوب خط میخواهد بچهها دستههای ده تایی درست کنند و با اینها جمع و تفریق کنند. با مضارب ده دهی جمع و تفریق کنند. در مرحله بعد با نمادین سازی انگشتان دست که هر انگشت نماد یک چینه ده تایی یا یک دسته ده تایی است جمع و تفریق دو عدد دو رقمی با مضارب ده را انجام میدهد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم 22: شمردن الگوهای 2 و 5 و 6 و 7، آشنایی با تقویم
در صفحه آغازین تم 22 دانش آموزان با کاشی کاریهای مساجد و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد کاشی کاری مسجدها پی میبرند. آموزگار در مورد تأثيرات معماری بر زندگی روزمره ما و خصوصيات معماری اسلامی نکاتی را که میداند به دانش آموزان گوش زد میکند. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل3: کاربرد کسر در اندازه گیری
عنوان فصل3 کتاب ریاضی پایه سوم دبستان عددهای کسری بوده و شامل چهار درس(کسر، کاربرد کسر در اندازه گیری، تساوی کسرها، مقایسهی کسرها) میباشد. عنوان دومین درس این فصل، کاربرد کسر در اندازه گیری بوده و در درس مذکور به موضوعات مختلفی از جمله: کاربرد کسر در واحدهای اندازه گیری، ارتباط کسر با واحد طول، ارتباط کسر با ساعت، ارتباط کسر با واحد وزن، معرفی پرگار، معرفی شعاع و قطر دایره پرداخته ش ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل4: عددهای سه رقمی تقریبی
برای شروع تدریس درس عددهای سه رقمی تقریبی، معلم با دادن تصاویری از چینه و چرتکه از بچهها میخواهد ارزش عدد آن را در جدول ارزش مکانی نشان دهند و سپس بیرون از جدول با شمارش رو به جلو به مضارب ده دهی و صدتا صدتا آن عدد را ادامه دهند و ... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی سوم، درس 10: نیازهای خانواده چگونه تأمین میشود؟
برای شروع تدریس درس نیازهای خانواده چگونه تأمین میشود؟ از دانش آموزان بخواهید روی یک کاغذ هر چیزی را که به آن نیاز دارند و از صبح تا شب یا در طول هفته مصرف و استفاده میکنند، بنویسند. (برای مثال: دفتر، خودکار، پنیر، شیر، بلوز، شلوار، نان، مدادتراش، کتاب و … ) به آنها بگویید وسایل و ابزاری که در خانه برای نیازهای آنها به کار گرفته میشود را هم به حساب بیاورند مانند ا ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس6 : بانوی قهرمان
در طول تاریخ، گاهی به انسانهای بزرگ و ارجمندی برخورد میکنیم که از محدوده زمان خود پا فراتر نهاده و زندگیشان برای همیشه در تاریخ میدرخشد و همواره الگویی بزرگ برای انسانهای حق جو میشوند. این افراد متعلق به همه نسلهای بعد از خود هستند. حضرت زینب (س)، نمونه بارزی از این افراد است که در درس بانوی قهرمان به آن پرداخته شده است. پیشنهاد میشود با توجه به ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم 21: مهارت جمع چند عدد، ساعت و درک درست از زمان
در صفحه آغازین تم 21 دانش آموزان با کتابخانه و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد کتابخانه پی میبرند. آموزگار در مورد آداب مباحثه درسی بين دانش آموزان، نکاتی را که میداند میآموزد. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل8: سرشماری
برای شروع تدریس معلم جدولی را روی تخته رسم میکند. از دانش آموزانی که در فصل بهار به دنیا آمدهاند میخواهد دست خود را بالا بگیرند. از دانش آموزی میخواهد که تعداد آنها را بشمارد و دانش آموز دیگری در ستون سرشماری، چوب خط مربوط به تعداد این دانش آموزان را رسم کند و نماد عددی آن را بنویسد. بعد دانش آموزان متولد شده در فصل تابستان دست خود را بالا میبرند و ... در ا ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل7: جدول داده ها
ﺭﻭﺯ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫیم ﺗﺎ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺭﻭﺯ ﺗﻌﻄﻴﻞ ﻣﺜﻞ ﺟﻤﻌﻪ ﺑﺮ ﺭﻭي ﻳﻚ ﺑﺮﮔﻪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ ﻛﻼﺱ ﺑﻴﺎﻭﺭﻧﺪ. ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎي ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭﻭﻥ ﻳﻚ ﺟﺪﻭﻝ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﺪﻫﻲ ﻛﻨﻨﺪ. ﺑﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﻳﻦ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺑﻪ ﺩﺭﮎ ﺟﺪﻳﺪي ﺍﺯ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﺪﻫﻲ ﺩﺍﺩﻩ ﻫﺎ ﻣﻲ ﺭﺳﻨﺪ و ... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 4 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پ ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل4: معرفی عددهای سه رقمی
در درس معرفی عددهای سه رقمی، دانش آموزان باید بتوانند ارزش سکهها را درک کنند و یک عدد سه رقمی را به صورت ارزش سکه، چینه و چرتکه به نمایش بگذارند. سپس آن را داخل جدول ارزش مکانی ببرند و از آن خارج کنند و بین نمایشهای مختلف از یک عدد ارتباط منطقی برقرار نمایند. معلم با دادن سکه، چینههای کوئیزنر، چرتکه میخواهد در گروهها عدد سه رقمی داده شده را به نمایش بگذارند مثلاً ...