اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم 1: الگویابی، موقعیت یابی، شمارش، خط کش و نمودار ستونی
در صفحه آغازین تم1 دانش آموزان تصویری از آشپزخانه و میز صبحانه مشاهده میکنند. در این تم فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلفی در مورد رزق و روزی، چای ریختن، شکر ریختن، لقمه گرفتن و... پی میبرند. آموزگار توضیح میدهد غذايی که میخوريم رزق و روزی ماست و از طرف خداوند عطا شده است. همچنین پدر و مادر و هر نعمتی رزق و روزی ماست و از طرف خداوند عطا شده است. به خصوص رياضياتی ک ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان دوم، درس 1: هدیههای خدا
اولین درس بخش خداشناسی درباره کلاسی است که دانش آموزان در ابتدای سال کتابهای درسی خود را گرفتهاند و آموزگار با طرح سؤال از اسم کتاب هدیههای آسمان بحث را به نعمتهای خداوند هدایت میکند. در این درس آموزگار با استفاده از تجارب و احساسات دانش آموزان در مورد پدیدههای طبیعی، میتواند احساس بهتری را نسبت به جهان و آنچه از طرف خدا به انسان داده شده است، در آن&zwnj ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس2: غروب یک روز بهاری
در میان اعمال عبادی، دعا از اهمیت ویژهای برخوردار است. دعا نشان دهنده شناخت و معرفت خالق و بیانگر عجز و ضعف انسان در برابر خداوند است. در این درس که از زبان یک کودک دانش آموز بیان میشود، توجه او به خداوند به عنوان تنها برآورنده نیازهای موجودات بیان میشود و بر حضور دائمی خدا در زندگی، بخششهای مستمر و محبتهای او نسبت به انسانها و علاقه انسان به او تأکید می ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان دوم، درس11: نماز بخوانیم
آموزش نماز در پایه دوم ابتدایی به علاقه مند کردن دانش آموزان به فراگیری و اقامه نماز و توانایی آنها برای خواندن یک نماز دو رکعتی محدود میگردد. در مورد آموزش نماز در این پایه، فرض ما بر این است که بچهها با نماز خواندن و مسائل مربوط به آن آشنایی ندارند، لذا آموزش نماز در این حد که دانش آموز بتواند پس از پایان دوره، یک نماز دو رکعتی به جا آورد، در برنامه درسی این پایه گنجانده شده ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل3: روابط بین شکل ها
معلم با دادن قطعات یک پازل مربع از 7 تکه شکل هندسی از بچهها میخواهد در گروهها با این 7 تکه شکلها و مدلهای مختلف را بسازند. معلم میخواهد بچهها بیان کنند این شکلهای هندسی چه ربطی به هم دارند و چگونه روی هم سوار شدهاند و چگونه در کنار هم دیگر قرار گرفتهاند تا شکل و مدلی را بسازن د! در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فا ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل1: الگوهای متقارن
در ﻛﻼس درس ﻣﻌﻠﻢ اﺷﻜﺎﻟﻲ را روي ﺻﻔﺤﻪ ﺷﻄﺮﻧﺠﻲ ﻛﺸﻴﺪه و ﺑﺮﻳﺪه و ﺳﭙﺲ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺨﻮاﻫﺪ ﺳﺮﻳﻊ ﺗﻌﺪاد ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎي اﻳﻦ اﺷﻜﺎل را ﺑﺸﻤﺎرﻧﺪ. درﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ در اﺷﻜﺎل ﺑﺮﻳﺪه ﺷﺪه ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎي ﻧﺎﻗﺺ وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺷﻤﺎرش ﺷﻮد؟ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪ از آن ﻫﺎ ﺑﺨﻮاﻫﻴﺪ اﺷﻜﺎل را ﺗﺎ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﻛﺎﻣﻼً ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ را ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻨﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﻳﮕﺮ از ﺧﻂ ﺗﻘﺎرن ﺷﻜﻞ را ﺗﺎ ﻛﻨﻨﺪ. ﺣﺎﻻ ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎي داﺧﻞ ﺷﻜﻞ را ﺑﺸﻤﺎرﻧﺪ. ﻣﻌﻠﻢ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﭙﺮﺳﺪ در ﻛﺪام ﻣﺮ ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان دوم، درس 4: مهربان تر از مادر
مرد مسافری در راه به لانهای که چند جوجه در آن بود میرسد جوجهها را برمی دارد که ناگهان مادر آنها از راه میرسد و خود را به سرعت روی جوجهها میاندازد. این مرد داستان را برای پیامبر(ص) و یارانش تعریف میکند و همه از این همه مهر مادری متعجب میشوند. پیامبر به وی میفرماید: خداوند از این مادر مهربان تر است . این درس در پی آن است که به کودکان بیام ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل6: جمع در جدول ارزش مکانی
ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻛﻮﺋﻴﺰﻭ ﺳﺎﻳﺮ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎي ﻛﻤﻚ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺍﻋﺪﺍﺩ ﭼﻬﺎﺭﺭﻗﻤﻲ ﺩﺭﺳﺖ ﻛﻨﻨﺪ. ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﻭ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻋﺪﺩﻫﺎي ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﻫﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ. ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﻗﻴﻤﺖ ﺩﻭ ﻣﻴﻮﻩ ﺭﺍﺩﺭﻭﻥ ﺟﺪﻭﻝ ﺍﺭﺯﺵ ﻣﻜﺎﻧﻲ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻭ ﺑﺎﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺭﻭﺵ ﺗﻜﻨﻴﻜﻲ در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان دوم، درس 20: در کنار سفره
داستان درس مربوط به پسر روستایی است که به همراه پدر، عمو و پسر عموی خود در مزرعه مشغول غذا خوردن میشوند که به آدابی نظیر شستن دستها قبل و بعد از غذا، کمک در پهن نمودن سفره، گفتن بسم اللّه الرحمن الرحیم قبل از غذا، برداشتن لقمههای کوچک، جویدن با دهان بسته، بی صدا و آرام جویدن غذا، تشکر از خداوند با ذکر الحمدللّه در پایان غذا، دعا کردن برای افراد گرسنه، دور نریختن باقی مانده& ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی سوم، درس 19: مکانهای مدرسه را بشناسیم
این درس در دو بخش مجزا ارائه میشود بخش اول مربوط به تدریس راهنمای نقشه است و دانش آموزان قبلاً با نقشه خانه آشنا شدهاند و از آنها بخواهید روی نقشه مدرسه رازی در کتاب، نام مکانهایی را که علامت سؤال دارد بنویسند. در بخش دوم به منظور آمادگی دانش آموزان پیشنهاد میشود فعالیّت1 گفت و گو کنید را انجام دهند به این صورت که هر گروه یک مکان مدرسه را انتخاب کنند (نمازخانه، حیاط، کلاس ...