اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس فارسی اول، نگاره ی 6: بازی، بازی، تماشا
با توجه به اینکه نگارههای فارسی اول دبستان عمدتاً بر تقویت مهارتهای شفاهی (گوش دادن و سخن گفتن) و آشنایی غیرمستقیم با برخی صداها و نشانهها تمرکز دارند، روش تدریس زیر با رویکرد فعال، مشارکتی و بر محوریت بازی و مشاهده طراحی شده است. معلم با لحنی شاد و پرانرژی، از دانشآموزان میخواهد که با گفتن «سلام دوست من» به یکدیگر سلام کنند. معلم می گوید: بچه&zwnj ...
طرح درس و روش تدریس فارسی چهارم، درس 6: آرش کمان گیر
به دانشآموزان بیاموزید که آرش نه فقط یک تیرانداز، بلکه نماد تمام کسانی است که برای حفظ وطن، از جان خود گذشتند. او نماد ایثار و فداکاری است. روی مفهوم مرز و اهمیت جغرافیای یک کشور تأکید کنید. توضیح دهید که چگونه یک قهرمان با فدا کردن خود، مرزها را مشخص و حفظ میکند. این، تقویتکننده روحیه دفاع از وطن است. به لحظهای که مردم در پای دماوند ناامید هستند و مادران دعا میکن ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی پنجم، درس 17: سفر به کربلا (2)
تدریس را طبق روال داستانی کتاب پیش ببرید و با صدای بلند و رسا ادامه داستان را بخوانید. هنگام خواندن داستان با زیر و بم دادن به صدا، فضایی را به وجود بیاورید که دانشآموزان قصه را مجسم کنند. در هنگام خواندن، گاهی قصه را قطع کنید و سؤال بپرسید؛ برای مثال عماد در چه فرودگاهی پیاده شده بود؟ آیا آنها ابتدا به بغداد پایتخت عراق رفته بودند؟ کاربرگه شماره 14، تمرین خوبی برای انجام خط زمان وقایع ت ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی پنجم، درس 16: سفر به کربلا (1)
با پرسیدن سوالاتی مثل تا حالا اسم کربلا رو شنیدید؟ ؛ کسی از شما یا خانوادهتون به کربلا سفر کرده؟ ؛ به نظرتون کربلا کجاست و چرا مهمه؟ کلاس رو با هیجان شروع میکنیم. میتوانیم از عکسهای زیبا و چشمنواز از حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) استفاده کنیم تا بچهها با دیدن اونها، کنجکاوتر بشوند. همچنین درس را به صورت داستانی و با زبانی ساده برای بچه&z ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس 8: طراحی کنیم و بسازیم
در سالهای قبل دانشآموزان با نحوه ساخت انواع دست سازههای ساده با استفاده از مواد دورریختنی و ابزارهایی همچون قیچی، ارّه، پیچ گوشتی، انبردست، چکش و نیز استفاده از متصل کنندههایی مانند میخ، چسبهای نواری و مایع و انواع منتقل کنندههای نیرو آشنا شدند. اکنون زمان ترکیب این مهارتها فرا رسیده و آنها میتوانند با استفاده از منابع نیرو و متحرک سازی دست سازه&zw ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس 7: ورزش و نیرو (2)
در این درس دانشآموزان با انجام فعالیتهای مشخص گروهی، آزمایش، مشاهده دقیق، فراخوانی تجربههای شخصی و تحلیل و تفسیر، به وجود نیروهای غیرتماسی مانند نیروی الکتریکی، مغناطیسی و گرانشی پی میبرند. در ادامه با نیروهای اصطکاک و مقاومت هوا آشنا میشوند، و سرانجام با انجام یک آزمایش مشخص به تأثیر سرعت هوا در پرواز هواپیما پی برده و با انجام فعالیت مسابقه با هواپیمای کاغذی، ...
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس 6: ورزش و نیرو (1)
درس ورزش و نیرو ( ۱) یکی از مباحث پایهای و بسیار جذاب در کتاب علوم تجربی پایه ششم است که به دانشآموزان کمک میکند تا مفاهیم اولیه نیرو و تأثیر آن بر حرکت اجسام را درک کنند. این درس بستر مناسبی برای پرورش تفکر علمی، مشاهدهگری و روحیه کنجکاوی در دانشآموزان فراهم میکند. هدف اصلی، آشنایی دانشآموزان با مفهوم نیرو، انواع نیروها در زندگی روزمره و تأثیر آن&zwnj ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی ششم، فصل4: محورهای مختصات
یکی از بدفهمیهای دانش آموزان در این درس این است که زمانی که میخواهند مکان نقطه را در صفحه مختصات تعیین کنند و آن را با نماد ریاضی نشان دهند جای مؤلفه افقی و عمودی را جا به جا مینویسند. همچنین برعکس این حالت نیز اتفاق میافتد، یعنی زمانی که مختصات یک نقطه را به آنها میدهیم و سپس از آنها میخواهیم که آن نقطه را در صفحه مختصات پیدا کنند ابتدا روی محور عمودی و سپس ...
طرح درس و روش تدریس فارسی دوم، درس 6 : کوشا و نوشا
در این درس داستان دو پرنده مطرح شده که برای یادگیری و کسب علم و دانش لانه خود را ترک کردند. یکی از آنها با تلاش و کوشش به هدف خود رسید و دیگری به دلیل عدم پشتکار و از این شاخه به آن شاخه پریدن، موفق نشد. در این درس به موارد مختلفی توجه شده است. از جمله: توجه به اهمیت داشتن هدف، پشتکار و دانش اندوزی در همه مراحل زندگی؛ توجه به اهمیت زمان و مدیریت آن. همچنین توجه به اهمیت تفک ...
طرح درس و روش تدریس فارسی سوم، درس4: آواز گنجشک
برای تدریس درس «آواز گنجشک» فارسی پایه سوم دبستان، میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید تا هم جذاب باشد و هم دانشآموزان به خوبی یاد بگیرند. پیشخوانی و آمادهسازی ؛ روخوانی درس ؛ فعالیتهای تکمیلی و خلاقانه. (توضیحات لازم در طرح درس ذکر شده است.) برای خواندن متن، به دانشآموزان فرصت بدهید تا ابتدا به صورت فردی و صامتخوانی یک ...