اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس11: شگفتی های برگ
روش تدریسهای مختلفی برای آموزش این درس میتوان در نظر گرفت. از جمله پرسش و پاسخ، بحث گروهی و ایفای نقش. از یک برگ پاییزی زیبا یا یک گیاه خاص که برگهای جالبی دارد، استفاده کنید. از دانشآموزان بخواهید به دقت به آن نگاه کنند و سوالاتی درباره برگها بپرسند: چرا برگها این شکل و رنگ را دارند؟ برگها چه فایدهای برای گیاه دارند؟ آیا همه برگها یکسان هستند ...
طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس11: دنیای سرد و گرم
چیزها و مکانهای گرم و سرد را همه دانشآموزان در زندگی روزمره خود تجربه کردهاند. استفاده از گرما به استفاده از منابع انرژی مربوط میشود. حفاظت از منابع انرژی و استفاده بهینه از آن مسأله بسیار با اهمیتی است. دانشآموزان در فعالیتهای این درس با مفاهیم گرم و سرد و کاربردهای آن درگیر میشوند و با این فعالیتها علاقه و تواناییهای خود را در شناخت ع ...
طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس4: دنیای جانوران
زندگی ما هیچ وقت از جانوران جدا نبوده است. ما از ابتدا با جانوران در محیط زندگی شریک بودهایم. جانوران به ما غذا و پوشاک میدهند و در انجام کارها به ما کمک میکنند، به طوری که بدون وجود آنها، زندگی ما غیرممکن است یا بسیار محدود و مشکل خواهد شد. در این درس دانشآموزان با جمع آوری اطلاعات در مورد جانوران محیط اطراف پی میبرند که همهی موجودات زنده برای زنده ماندن به آ ...
طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس9: چه خبر (2)، چشایی، بویایی و لامسه
برای تدریس مبحث حواس (چشایی، بویایی، لامسه) در علوم پنجم ابتدایی، میتوانید از روشهای تدریس فعال و جذابی استفاده کنید که دانشآموزان را درگیر یادگیری کند و مفاهیم را به خوبی درک کنند. در اینجا روش های جالب و جذاب برای تدریس درس مذکور در چهار طرح درس مجزا آورده شده است. (طرح درس کلی، طرح درس چشایی، طرح درس بویایی و طرح درس لامسه). معلم با روی باز وارد کلاس شده و با ذکر نام و یاد ...
طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس9: کارها آسان می شود(2)، سطح شیبدار، گوه، پیچ، قرقره و چرخ و محور
از دانشآموزان انتظار میرود در فرایند آموزش این درس بتوانند با انجام فعالیتهای مختلف با انواع ماشینهای ساده(سطح شیبدار، گوه، قرقره، پیچ، چرخ و محور) و نقش آنها در آسان کردن کارها و کاربردشان در زندگی، آشنا شوند. درس را میتوانید با بحث و گفتوگو درباره تصویر عنوانی شروع کنید و هر فعالیت هم اغلب با پرسش شروع میشود که دانش آموز برای رسیدن به درستی پاس ...
طرح درس و روش تدریس علوم پنجم، درس8: کارها آسان می شود(1)، اهرم ها
عنوان درس8 کتاب علوم تجربی پایه پنجم، کارها آسان می شود(1) بوده و در آن به مبحث اهرم ها پرداخته شده است. اهرم یک میله یا جسم سخت است که حول یک نقطه ثابت میچرخد و برای انجام کارها از آن استفاده میکنیم. برای تدریس این درس، با پرسیدن سوالاتی ساده شروع کنید تا ذهن دانشآموزان را درگیر کنید. مثلاً: تا حالا شده بخواهید یک سنگ بزرگ را جابجا کنید ولی نتوانید؟ چه راهی به ذهنتان می&zwnj ...
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس3: انرژی، نیاز هر روز ما
با یک سوال انگیزشی شروع کنید. مثلاً: بچهها، فکر میکنید اگر انرژی وجود نداشت، چه اتفاقی میافتاد؟ از دانشآموزان بخواهید مثالهایی از کارهایی که روزانه انجام میدهند و نیاز به انرژی دارند، بیان کنند. به زبان ساده مفهوم انرژی را توضیح دهید: انرژی یعنی توانایی انجام کار. هر چیزی که باعث حرکت، گرم شدن، روشن شدن یا ایجاد صدا شود، انرژی دارد. با استفاده از مثاله ...
طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس6: ای وطن
این طرح درس در سه مرحله(قبل از تدریس، حین تدریس و بعد از تدریس) برنامه ریزی شده است. قبل از هر چیز، خودتان به طور کامل متن درس را بخوانید و درک کنید. به تصاویر و سایر عناصر بصری درس دقت کنید. این عناصر میتوانند به درک بهتر مطلب کمک کنند. بسته به نیاز، وسایل کمکآموزشی مناسب تهیه کنید. فعالیتهایی طراحی کنید که دانشآموزان را درگیر درس کند و یادگیری را برایشان لذت ...
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس6: سرود ملی
برای تدریس درس سرود ملی، میتوانید از روشهای متنوعی استفاده کنید تا هم جذاب باشد و هم دانشآموزان به خوبی با مفهوم و ارزش این سرود آشنا شوند. در این طرح درس به این روش ها پرداخته شده است. قبل از شروع، از دانشآموزان بپرسید که آیا سرود ملی را شنیدهاند؟ چه احساسی نسبت به آن دارند؟ چرا سرود ملی برای یک کشور مهم است؟ یک ویدئوی کوتاه از اجرای سرود ملی در یک مراسم رسمی پخش ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی ششم، فصل4: تقارن و مختصات
برای تدریس مبحث تقارن و مختصات ریاضی ششم، میتوان از روشهای متنوع و جذابی استفاده کرد که درک عمیق و ماندگاری را در دانشآموزان ایجاد کند. در اینجا یک روش پیشنهادی گام به گام ارائه میشود. یادآوری مفاهیم پایه: مرور مفاهیم قبلی مانند اشکال هندسی، خط، نقطه، زاویه. پرسش شفاهی از دانشآموزان دربارهی اشکال متقارن و نامتقارن در محیط اطرافشان. ایجاد انگیزه: ...