پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس8 : مصـرف
درس را با موضوع حقوق مصرف کننده آغاز کنید و مبحث پول را بعد از آن تدریس نمایید. با انجام فعالیتهای بخش آماده کنید، توجه دانش آموزان به ویژگیهای کالاهای تولیدی جلب میشود. از آنها بپرسید: شما به عنوان مصرف کننده چه چیزهای دیگری میخواستید درباره این کالاها بدانید که روی برچسب قید نشده است؟
سپس با استفاده از این آمادگی، حقوق مصرف کننده را توضیح دهید. علامت استاندارد را روی چند کالا به آنها نشان دهید و معنا و مفهوم آن را توضیح دهید و مؤسسه استاندارد را معرفی کنید.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ برخی حقوق مصر ف کنندگان کالاها را توضیح دهند. ✅ اطلاعات مندرج در برچسب کالاها و نشان استاندارد و علامت بازیافت را روی آنها بررسی کنند. ✅ جنبههایی از مصرف گرایی را در محل زندگی خود شناسایی، نقد و درباره آن اظهار نظر کنند. ✅ درباره تأثیرات مخرب مصرف بر محیط زیست اظهار نظر و راهکارهایی را پیشنهاد کنند.
هدیه این محصول : طرح درس مطالعات اجتماعی هفتم، درس منابع آب و خاک - طرح درس روزانه ایران خانه ما
در آموزش حقوق، باید به سه مقوله شناخت حقوق و تمایل برای حفظ و احترام به حقوق و طرز تفکر حق مدارانه و همچنین احقاق حقوق توجه کرد. از آنجا که روشهای بحث و گفتگو از عمده ترین روشهایی است که در این زمینه به کار میرود، باید به قواعد گفتگو و آموزش آنها مانند گوش کردن، به نوبت حرف زدن، احترام به نظر دیگران، تحلیل اخلاقی، حل مسئله، و چاره اندیشی، توجه کرد. هنگام شروع درس، ابتدا آیه 7 ...
برای آمادگی میتوان از روشهای مختلفی استفاده کرد. دو تصویر یکی از جنگلهای شمال و دیگری از پوشش گیاهی مناطق داخلی ایران را نشان دهید. از دانش آموزان بخواهید آنها را با هم مقایسه کنند و نوع آب و هوای آنها را حدس بزنند. تصاویری از نواحی مختلف آب و هوایی را روی کاغذ بچسبانید. تصاویری از حیوانات شاخص نواحی مختلف نیز تهیه کنید. تصاویر نواحی را به دانش آموزان نشان دهید و از آنها بخوا ...