پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس 7: ورزش و نیرو (2)
در این درس دانشآموزان با انجام فعالیتهای مشخص گروهی، آزمایش، مشاهده دقیق، فراخوانی تجربههای شخصی و تحلیل و تفسیر، به وجود نیروهای غیرتماسی مانند نیروی الکتریکی، مغناطیسی و گرانشی پی میبرند.
در ادامه با نیروهای اصطکاک و مقاومت هوا آشنا میشوند، و سرانجام با انجام یک آزمایش مشخص به تأثیر سرعت هوا در پرواز هواپیما پی برده و با انجام فعالیت مسابقه با هواپیمای کاغذی، تأثیر نیروهای مختلف بر هواپیما را متوجه میشوند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅دانشآموز نیروی تماسی را بشناسد و نیروی اصطکاک را تعریف کند. (شناختی) ✅دانشآموز مثالهای مختلفی که در آن نیروی اصطکاک اتفاق میافتد را بیان کند. (شناختی) ✅دانشآموز در مثالهای مختلف بیان شده نیروی اصطکاک را شناسایی کند. (مهارتی) ✅دانشآموز آزمایشی را طراحی کند که در آن نیروی اصطکاک انجام شود. (مهارتی) ✅دانشآموز به دانستن بیشتر در مورد موضوع درس در زندگی روزمره علاقه نشان دهد. (نگرشی) ✅دانشآموز به شرکت در کارگروهی و بحث علاقهمند باشد. (نگرشی) ✅ در نمونه های مختلف، نیروهای تماسی و غیر تماسی را شناسایی کند. (مهارتی)
هدیه این محصول : طـرح درس علوم تجربی ششم، درس ورزش و نیرو (1) - طرح درس شگفتی های برگ
درس ورزش و نیرو ( ۱) یکی از مباحث پایهای و بسیار جذاب در کتاب علوم تجربی پایه ششم است که به دانشآموزان کمک میکند تا مفاهیم اولیه نیرو و تأثیر آن بر حرکت اجسام را درک کنند. این درس بستر مناسبی برای پرورش تفکر علمی، مشاهدهگری و روحیه کنجکاوی در دانشآموزان فراهم میکند. هدف اصلی، آشنایی دانشآموزان با مفهوم نیرو، انواع نیروها در زندگی روزمره و تأثیر آن&zwnj ...
این طرح درس با هدف آشنایی دانشآموزان پایه ششم با سیر تحول علم و فناوری از گذشته تا آینده در درس علوم تدوین شده است. در این طرح درس، سعی بر آن است که با رویکردی جذاب و تعاملی، دانشآموزان به تفکر درباره دستاوردهای علمی گذشته، وضعیت حال و چالشها و فرصتهای آینده ترغیب شوند. این رویکرد نه تنها به دانشآموزان کمک میکند تا درکی عمیقتر از اهمیت عل ...