پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس13 : سالم بمانیم
بحث اصلی این درس، بیماریهای واگیر و غیرواگیر است که ضمن مقایسه آنها، راههایی را برای جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماریها معرفی میکند و در کنار آن، سدهای دفاعی بدن توضیح داده میشود. همچنین به راههای بالابردن مقاومت بدن برای پیشگیری از بیماریهای واگیر و بعضی از رفتارهای سالم که از بروز بیماریهای غیرواگیر جلوگیری میکنند اشارهای میشود.
در پایان این درس انتظار میرود دانش آموزان بتوانند تفاوت بیماریهای واگیر و غیرواگیر را بیان کند و بعضی از عوامل مؤثر در بروز آنها را گزارش نماید. همچنین با ذکر مثالهایی بیماریهای واگیر و غیرواگیر را مقایسه نماید و راههای پیشگیری از آنها را بیان نماید.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ فراگیران بیماریهای واگیردار و عوامل موثر در بروز آنها را بگویند. ✅ فراگیران مثالهایی از بیماریهای واگیردار بیان کنند. ✅ فراگیران بتوانند از خود در برابر بیماریهای واگیردار محافظت کنند. ✅ فراگیران بتواند واگیردار بودن بیماریها را تشخیص دهند. ✅ فراگیران رفتارهای سالم برای جلوگیری از بیماریها، اتخاذ کنند. ✅ فراگیران سدهای دفاعی بدن و اهمیت آنها را بیان کنند.
هدیه این محصول : طرح درس روزانه علوم پایه ششم، درس خیلی کوچک خیلی بزرگ - طرح درس سفر انرژی
کلمه انرژی از زبان یونانی و به مفهوم چیزی که در آن توانایی انجام کار وجود دارد، گرفته شده است. یعنی انرژی چیزی است که موجب انجام کار میشود. انرژی با کار و حرکت همراه است. هرقدر ما کار بیشتری انجام دهیم برای انجام آن، به انرژی بیشتری نیاز است. در این درس، دانش آموزان ابتدا به کمک انجام آزمایش، آموختههای سال سوم ابتدایی را درباره انرژی و تبدیلات آن تجربه میکنند. سپس با انجام فعا ...
هدف اصلی از آموزش این درس آشنایی دانش آموزان با مفاهیم و مهارتهای اقتصادی است، اگرچه لباس به عنوان یک مثال خوب مطرح میشود. در ابتدای این درس میخواهیم بچّهها را با مفهوم تولید انبوه آشنا کنیم. علاوه بر پوشاک، بچهها میتوانند به کفش، کیف، لوازم التحریر، مواد غذایی چون مرغ، تخم مرغ، شیر و … اشاره کنند. با توجه دادن دانش آموزان به کالاهایی که به تعداد ز ...