پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس10 : خیلی کوچک، خیلی بزرگ
در دنیایی که ما زندگی میکنیم علاوه بر موجوداتی که با چشم میبینیم موجودات زیادی نیز وجود دارند که با چشم غیرمسلح دیده نمیشوند و برای دیدن آنها از ذره بین یا میکروسکوپ استفاده میگردد، به همین دلیل به آنها موجودات ذره بینی یا میکروسکوپی گفته میشود.
مثلاً یک قطره کوچک آب در زیر میکروسکوپ به صورت دنیای بزرگی مشاهده میشود که در آن هزاران موجود زنده کوچک زندگی میکنند، به همین دلیل، عنوان درس، «خیلی کوچک، خیلی بزرگ» انتخاب شده است.
با توجه به محدود بودن تعداد میکروسکوپها در مدارس، بهتر است گروه بندی مناسبی انجام شود تا همه دانش آموزان بتوانند در فرصت مناسب با میکروسکوپ کار کنند. دانش آموزان را ترغیب کنید موضوع شگفتیهای آفرینش...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ دانش آموزان با تاریخچهی میکروسکوپ و میکروسکوپ های قدیمی و جدید آشنا شوند. ✅ از میکروسکوپ به درستی استفاده نمایند و نمونههای آماده را در آن قرار داده، مشاهده نمایند. ✅ نمونههایی را با راهنمایی معلم تهیه کرده، آنها را در زیر میکروسکوپ با بزرگنماییهای مختلف مشاهده نمایند و نتایج به دست آمده را گزارش دهند.
هدیه این محصول : طرح درس علوم تجربی پایه ششم، درس از گذشته تا آینده - طرح درس مبحث سفر انرژی
کلمه انرژی از زبان یونانی و به مفهوم چیزی که در آن توانایی انجام کار وجود دارد، گرفته شده است. یعنی انرژی چیزی است که موجب انجام کار میشود. انرژی با کار و حرکت همراه است. هرقدر ما کار بیشتری انجام دهیم برای انجام آن، به انرژی بیشتری نیاز است. در این درس، دانش آموزان ابتدا به کمک انجام آزمایش، آموختههای سال سوم ابتدایی را درباره انرژی و تبدیلات آن تجربه میکنند. سپس با انجام فعا ...
در صورت امکان با رعایت نکات ایمنی دانش آموزان را به پشت بام مدرسه برده و از بالا، دیوارهای منازل و مدرسه، پرچین باغها، حصارها را به عنوان وجود سرزمین، زمینها و خانههای مختلف به دانش آموزان نشان بدهید و علت این مرزبندی را سؤال کنید. از دانش آموزان بپرسید اگر خانهها فاقد دیوار بود چه اتفاقی میافتاد؟ چرا برای ورود به کلاس دیگر یا خانه همسایه در میزنیم ...