پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس4 : اندازه گیری مواد
برای شروع تدریس یک پارچ آب به هر گروه داده و از آنها میخواهیم میزان آب پارچ را با لیوانهای شخصی خود اندازه گیری کنند و علت تفاوت را بیان نمایند.
با آوردن نمونهای از مایعات موجود در بازار، دانش آموزان را با مفهوم لیتر آشنا میکنیم. ظروفی با حجمهای متفاوت آب، به گروهها داده و از آنها میخواهیم حجم آب را تخمین بزنند. در ادامه ...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی با مقیاس اندازه گیری مایعات ✅ آشنایی با روش تخمین زدن و مقایسه با مقیاس لیتر ✅ بتوانند ترازو ساخته و جرم اجسام مختلف را اندازه بگیرند. ✅ بتوانند جدولی از وزن مواد غذایی که در خانه دارند را آماده کنند. ✅ بتوانند اطلاعاتی در مورد چگونگی اندازه گیری جرم و حجم مواد در گذشته را بدست آورند. ✅ با انجام آزمایش پی ببرند که مایعات با حجم مساوی ممکن است جرم متفاوت داشته باشند.
هدیه این محصول : طرح درس علوم تجربی سوم، درس آب ماده با ارزش - طـرح درس روزانــه زندگــی مـا و آب
در این درس، دانش آموز، با نفوذپذیری آب در خاکهای مختلف، چگونگی تشکیل آبهای زیرزمینی و چگونگی تصفیه آب آشنا میشود و برای یافتن پاسخ پرسشهای کتاب و یا پرسشهایی که خود یا دوستانش طرح میکنند، به صورت فردی یا گروهی وسیله میسازند و یا مواد مورد نیاز را تهیه کرده و با استفاده از منابع مختلف و انجام فعالیتها گزارش کار خود را ارائه میدهد. پس از هر بار ...
در این درس دانش آموز باید ایدهها و مفاهیم مرتبط با بازتاب نور و مشاهده اجسام را بفهمد. آنان باید به انجام فعالیت درباره بازتاب نور از روی سطوح اجسام صیقلی و براق مانند آینه یا کاغذ آلومینیومی بپردازند و تفاوت آن را با بازتاب از روی اجسام غیرصیقلی در عمل تجربه و مشاهده کنند. همچنین دانش آموزان، میفهمند برای دیدن اجسام وجود منبع نور، برخورد نور به اجسام و بازتاب از روی آن لازم اس ...