پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس14 : زندگی در نواحی مختلف جهان
این درس با توجه به مطالب گفته شده در درس قبل باید تدریس شود. به دانش آموزان یادآوری کنید که در درس قبلی با کره زمین، حرکات آن و قرارگیری آن در منظومه شمسی آشنا شدهاند و در درس حاضر با زندگی در نواحی مختلف جهان، آشنا خواهند شد.
نقشههای جهان نمای موجود در کتاب را به دانش آموزان نشان دهید و مفهوم قاره و اقیانوس را برای آنها توضیح دهید. اگر از نقشه جهان نما استفاده میکنید، دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کنید و در نوبتهای مختلف پای تخته کلاس ببرید تا از نزدیک نقشه جهان نما را ببینند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ روی نقشه یا کره جغرافیایی قارهها و اقیانوسها را معین کنند. ✅ درباره رابطه تنوع آب و هوایی و ناهمواریها و تأثیر آنها بر روی زندگی انسانها چند مثال ارائه کنند. ✅ ویژگیهای طبیعی و انسانی سه ناحیه قطبی، استوایی و بیابانی را با یکدیگر مقایسه کنند. ✅ احساس و نگرش خود را درباره حفاظت از سیاره زمین بیان کنند. ✅ به صورت گروهی پیشنهاداتی برای حفظ محیط زیست زندگی خود ارائه دهند. ✅ پرجمعیت ترین قاره و پرجمعیت ترین کشورهای جهان را نام ببرند.
هدیه این محصول : طرح درس اجتماعی پنجم، درس من عضو گروه هستم - طرح درس کشورهای همسایه(1)
برای آموزش مؤثر این درس لازم است که خانوادهها نیز نسبت به مصرف بهینه آب حساس شوند و از روشهای مصرف بهینه و جلوگیری از اسراف آب، آگاه شوند. بهتر است جلسهای با خانوادهها بگذارید و آنها را نسبت به موضوع توجیه کنید. انتظار میرود با آموزش مؤثر این درس، تغییری در نگرش و رفتار دانش آموزان نسبت به موضوع آب پدید بیاید. در طی سال تحصیلی این نگرش و رفتار را در محیط مدرسه زیر ن ...
زمینههای آمادگی این درس در درس های قبل به وجود آمده است. ابتدا از داستان درس پانزده چند سؤال مطرح کنید. با کمک بعضی از دانش آموزان، داستان درس گذشته را مرور کنید، سپس دوباره با صدای بلند به خواندن داستان ادامه دهید. با ادامه داستان و نشان دادن تصاویر مختلف از مکه و مدینه، توجه دانش آموزان را به تصاویر مسجد النبی، جلب کنید و توضیحاتی درباره اهمیت و ارزش این شهرها و مساجد مربوطه بدهید. به آ ...