اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل2: جمع و تفریق کسر
هدف اصلی این درس آموزش جمع و تفریق کسرهاي با مخرج مساوي است. این کار به سه صورت انجام میشود. استفاده از شکل کسرها براي سبک دست ورزی، استفاده از محور و شکل، تصویري و نوشتن عبارت کسرها و انجام عمل جمع یا تفریق. از دانش آموزان بخواهید پس از انجام فعالیت به صورت دست ورزي، فعالیت کتاب درسی را پاسخ دهند. استفاده از کاغذ رنگی و شکل بشرهاي مدرج یادآور انجام فعالیت دست ورزي است. پس از آن به حل کار ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس3 : تصمیم گیری چیست؟
بسیاری از موفقیتها و یا ناکامی ما انسانها به تصمیم گیری و چگونگی انتخاب یک راه یا یک کار برمی گردد که این موضوع لزوم توجه و اهمیت دادن به انتخاب راه مناسب از میان راههای گوناگون و اثرات آنها و گرفتن یک تصمیم صحیح و به موقع را به ما نشان میدهد. از این رو از سنین کودکی و نوجوانی ضرورت دارد تا دانش آموزان ما با این مقوله یک برخورد جدی و آگاهانه داشته باشند. اگرچه برخی از تصم ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس2: آداب دوستی
برای شروع درس آداب دوستی میتوانید قبلاً دو گروه داوطلب را برای ایفای نقش آموزش دهید تا دو نقش متفاوت را بازی کنند. در یک سناریوی مشابه در دو مرحله شخصیتها رفتار متفاوتی از خود بروز دهند. در یک صحنه، دوستان به هم کمک کنند و حقوق متقابل دوستی را رعایت کنند. در سناریوی دیگر در موقعیت مشابه، دوستان رفتار نامناسب و خودخواهانه که موجب بر هم خوردن دوستی میشود از خود بروز دهند. سپس ا ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی چهارم، درس2: اینجا محلهی ماست
بهترین پیشنهاد برای شروع آموزش، بازدید از محله است. گروههای دانش آموزان همراه معلم خود یا اولیای مدرسه و در صورت نیاز اولیای دانش آموزان، برای بازدید به محلهای که مدرسه در آن واقع است، بروند. قبل از رفتن به محله، دانش آموزان را توجیه کنید که باید محله را با دقت مشاهده کنند و درصورت امکان در همان محل، نقاشی آن را بکشند وگرنه زمانی که به کلاس برگشتند، هر چیزی را که دیدهاند، ترسیم ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل1: یادآوری عدد نویسی و محاسبات عددی
این درس به طورکلی به یادآوری مفاهیم و مهارتهای عددنویسی تا طبقه میلیون میپردازد. با توجه به اینکه هیچ موضوع جدیدی مطرح نمیشود کار را بدون هیچ مقدمهای با انجام فعالیت این درس شروع کنید. هدف این فعالیت تشکیل جدول ارزش مکانی و نوشتن و خواندن عدد به کمک آن است. یک صفحه بازی درست کنید و با کمک مهره، بازی را شروع کنید. دانش آموز باید یاد بگیرد که 3 مهره در خانه یکان هزار ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی ششم، فصل1: الگوهای عددی
مهم ترین بدفهمی درس مذکور این است که دانش آموزان بین دو جمله متوالی یک الگو، رابطهای کشف میکنند و بدون آنکه آن را برای جملههای دیگر الگو آزمایش کنند به کار میبرند. در حالی که ممکن است آن رابطه برای جملههای بعدی صدق نکند. برای رفع این مشکل همیشه رابطه بیان شده را در تمام جملههای داده شده از الگو امتحان کنید و این کار را به دانش آموزان آموزش دهید. در این قسمت، ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی پنجم، درس 17 و 18: سفر به کربلا 1 و 2
این درس نیز مانند دو درس گذشته روال داستانی دارد. خبر سفر حامد به کربلا را با صدای بلند برای دانش آموزان بخوانید، به طوری که خوشحالی و هیجان وی را به آنها انتقال دهید. با توجه اینکه ادامه درس به صورت مطالعه برای انجام فعالیت است به دانش آموزان بگویید که عماد در پاسخ به سؤالات برادر کوچک ترش رضا در اینترنت جست وجو کرده و جواب وی را میدهد. مانند درس ک شورهای همسایه، ابتدا نقشه عراق را به ک ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی پنجم، درس7: نواحی صنعتی مهم ایران
در روز ارائه این درس، چند کالا که محصول کارخانهای هستند را به کلاس ببرید. برای مرور مطالب، از آنها بخواهید بگویند برای تولید هریک از این کالاها از کدام منابع استفاده شده است؟ برای مثال، پارچه از نخ درست شده و نخ ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشد. نخ طبیعی از گیاه پنبه یا پشم گوسفند به دست میآید. در قوطی رب گوجه فرنگی، فلز به کار رفته است که فلز را از معادن استخراج کردهاند و گوجه ف ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی ششم، فصل1: بخشپذیری
آنچه که در بخش پذیری اهمیت دارد درک چرایی قواعد بخش پذیری است. زیرا تنها در این صورت است که دانش آموزان قدرت تولید قواعد بخش پذیری در موقعیتهای جدید را پیدا میکنند. بنابراین توصیه میشود برای تدریس این مفهوم زمان کافی اختصاص داده شود و در کلاس با صبر و حوصله کافی به این موضوع پرداخته شود. یکی از بدفهمیهای رایج دانش آموزان این است که قواعد بخش پذیری بر یک عدد را در مورد ع ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم، درس 8: انرژی را بهتر مصرف کنیم.
برای شروع تدریس این درس میتوانید از دانش آموزان بخواهید دوباره به نمودار گروههای عمده انرژی توجه کنند. اکنون فرق سوختهای فسیلی با انرژیهای نو را برای آنها بگویید. اگر دانش آموزان وسایلی مانند اسباب بازیهای نوری یا ماشین حساب دارند از آنها بخواهید به کلاس بیاورند و آنها را با وسایلی که با باتری کار میکنند، مقایسه کنند. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذک ...