اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل3: تقسیم بر عددهای دو رقمی
هدف اصلی این درس آموزش انجام تقسیم عددها بر عددهاي دو رقمی است. هدف فعالیت اول تشریح چگونگی ساختن دسته هاي با تعداد دو رقمی است. با توجه به اینکه براي عددهاي دو رقمی نمیتوان نفرات را جایگزین کرد از مفهوم دوم تقسیم استفاده شده است. یعنی این بار تعداد دستهها مورد نظر است. در کار در کلاس نیز این مفهوم با موضوع بخش پذیري ترکیب شده است. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، فصل3: تقسیم بر عددهای یک رقمی
هدف کلی این درس آموزش روش تقسیم کردن عددها به عددهاي یک رقمی است. در فعالیت اول چگونگی تقسیم کردن دسته هاي ده تایی و یکی بین چند نفر مطرح میشود. در مثال هاي این قسمت دسته ي دوتایی اضافه نمیآید. مثال هاي کار در کلاس نیز به همین ترتیب طرح شده است. در فعالیت دوم نمونههایی آورده شده که دسته ي ده تایی اضافه میآید و باید آن را باز کرد و با یکیها در نظر گرفت... در این قسم ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی سوم، فصل1: ساعت در بعد از ظهر
برای شروع کار، داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺎ ﻃﻠﻖ ﺷﻔﺎف و ﻛﺎﻏﺬ دو ﺳﺎﻋﺖ درﺳﺖ ﻛﻨﻨﺪ و ﻳﻜﻲ از ﺳﺎﻋﺖ ﻫﺎ را ﺑﺮاي ﺻﺒﺢ و دﻳﮕﺮي را ﺑﺮاي ﺑﻌﺪازﻇﻬﺮ در ﻧﻈﺮ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻧﺪ. ﻣﻌﻠﻢ از آن ﻫﺎ ﻣﻲ ﺧﻮاﻫﺪ ﭼﻨﺪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎي ﺧﻮد را در ﺻﺒﺢ و ﺑﻌﺪازﻇﻬﺮ روي ﺳﺎﻋﺖ ﻫﺎ ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪ. ﻣﻌﻠﻢ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺨﻮاﻫﺪ ﺳﺎﻋﺖ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻫﺮ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ را ﺑﺨﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ دو روش... در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 5 صفحه ای آورده شده است. این فایل د ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل5: اندازه گیری طول
برای شروع کار، معلم با دادن چینه، پاک کن، گیره فلزی، و واحدهای غیراستاندارد دیگر در گروهها در کلاس از آنان میخواهد که مدادهای خودشان را اندازه بگیرند، و بیان کنند مدادشان چند گیره، چند چینه و … دارد. سپس از دانش آموزان میخواهد با برقراری ارتباط کلامی، طول یک جسم را و اندازه آن را تعریف کنند. معلم سؤال میکند برای اندازه گیری طولهای مختلف از وسایل مختلف ا ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی ششم، فصل2: جمع و تفریق کسرها
برای شروع تدریس پس از اینکه احوالپرسی و حضور و غیاب کردید به هر گروه یک پرچم بدهید و پشت تصویر پرچم توضیحات مختصری دربارهی آن کشور بنویسید. میتوانید دربارهی مفهومی که تصویر هر پرچم در هر کشور دارد توضیح دهید. مثلا چرا از آن رنگها تشکیل شده است؟ هر رنگ چه معنایی دارد؟ ، ترجیحا از پرچم کشورهایی استفاده کنید که شکل مناسبی برای بیان کسرشان داشته باشد. در ادامه... در ای ...
طرح درس مطالعات اجتماعی پنجم، درس2: احساسات ما
از دانش آموزان کلاس بخواهید چند اتفاق که در هفتههای گذشته رخ داده و احساسات مختلفی (ترس، غم، شادی، اضطراب و … ) در آنها به وجود آورده است را در ذهن خود مرور و بعضی از آنها را در کلاس بیان کنند. استفاده از ماسک (صورتکهایی که شادی، غم و ترس) را نشان میدهند، میتواند ایجاد انگیزه خوبی برای شروع درس باشد. آنها را روی صورت خود بزنید و از بچهها بخواهید حالت آن صور ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی دوم، فصل2: جمع و تفریق دو عدد دو رقمی
برای شروع تدریس و ایجاد انگیزه از یک نمایش استفاده می شود. یک فروشنده که نی در بستههای مختلف دارد، میخواهد به کودکی که به اندازهی دو عدد دو رقمی نی از او طلب میکند، بدهد. فروشنده دو بسته نی(که مشخص نیست چندتاست) را به کودک می دهد و از او میخواهد تا تعداد کل آنها را بگوید تا قیمتش را بگوید ولی نه کودک و نه پیرمرد فروشنده نمیتوانند آن دو عدد دو رقمی را با یکدیگر ...
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان سوم، درس4 : در کاخ نمرود
حضرت ابراهیم (ع) به عنوان یکی از پیامبران بزرگ الهی، از رسولان اولوالعزم و جدّ پیامبر (ص) است. او نیز از کودکی، همانند پیامبر (ص) خداپرست بود، ولی در میان اقوامی زندگی میکرد که غیر خدا را میپرستیدند. برخی به پرستش اجرام آسمانی مثل ماه و خورشید و ستاره مشغول بودند و برخی به پرستش بتها اشتغال داشتند و در این میان، نمرود پادشاه سرزمین بابل نیز ادعای خدایی میکرد. حضرت ابراهیم ...
طرح درس و روش تدریس ریاضی اول، تم 1: الگویابی، موقعیت یابی، شمارش، خط کش و نمودار ستونی
در صفحه آغازین تم1 دانش آموزان تصویری از آشپزخانه و میز صبحانه مشاهده میکنند. در این تم فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلفی در مورد رزق و روزی، چای ریختن، شکر ریختن، لقمه گرفتن و... پی میبرند. آموزگار توضیح میدهد غذايی که میخوريم رزق و روزی ماست و از طرف خداوند عطا شده است. همچنین پدر و مادر و هر نعمتی رزق و روزی ماست و از طرف خداوند عطا شده است. به خصوص رياضياتی ک ...
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی پنجم، درس 15: بازگشت از سفر حج
تدریس را طبق روال داستانی کتاب پیش ببرید و با صدای بلند و رسا بخوانید. هنگام خواندن داستان با زیر و بم دادن به صدا، فضایی به وجود بیاورید که دانش آموزان موضوع را مجسم کنند. اجازه بدهید ولو یک نفر از دانش آموزان، خاطرات خود را از سفر به یک شهر زیارتی بیان کند. علاقه و احساس بقیه دانش آموزان را درباره سفر به مناطق زیارتی، جویا شوید. از آنها بپرسید دوست دارند به کدام منطقه زیارتی سفر کنند. در ای ...