پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس20: وزیران کاردان، شهرهای آباد
برای شروع تدریس درس وزیران کاردان، شهرهای آبادبا استفاده از نقشه ایران، مناطق شمال شرقی ایران آن دوره را نشان دهید و برای دانش آموزان توضیح دهید که در این نواحی مردمی زندگی میکردند که کار اصلیشان دامداری بود و از قبایل ترک بودند.
آنها به ایران رفت و آمد میکردند و به علت روحیه جنگاوری و سلحشوری و استعدادهای خود به دربار پادشاهان نفوذ کردند و به مقامات مهمی چون فرماندهی لشکر رسیدند و سلسلههای ترک تبار تشکیل دادند و ...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
انتظار میرود دانش آموزان با یادگیری این درس بتوانند:
✅ علل به وجود آمدن سلسلههای ترک تبار در ایران را بیان کنند. ✅ با استفاده از نقشههای کتاب، قلمرو حکومتهای ترک تبار را با یکدیگر مقایسه کنند. ✅ روی خط زمان، سلسلههای ترک تبار را معین کنند. ✅ وزیران، دانشمندان و شاعران معروف دوره سلسلههای ترک تبار را نام ببرند. ✅ جنبههایی از زندگی اقتصادی و دانش و هنر و معماری در این دوران را بیان کنند.
هدیه این محصول : طرح درس اجتماعی پایه پنجم، درس بازسازی ویرانه ها - طرح درس کشورگشایان بی رحم
دانش آموزان در جلسه قبل با علل حمله مغول توسط چنگیز، هلاکو و تیمور و شرایط پس از آن آشنا شدهاند. نمودار خط زمان این درس را بر روی یک مقوای بزرگ ترسیم نمایید و به دیوار کلاس نصب کنید تا در طی زمان باقی مانده از سال تحصیلی آن را ببینند و به تدریج نظم و توالی حمله مغولها و سلسلههای ایلخانیان و تیموریان را یاد بگیرند. به دانش آموزان تأکید کنید که برخلاف مغولان که باعث ویرانی ایران ...
روش تدریس پیشنهادی: هر درس را میتوان به چند شیوه، آموزش داد. به همین سبب از عنوان پیشنهاد ی بهر ه گرفته شده است و معمولاً در هر درس، یک روش به صورت پیشنهادی نوشته شده است. امّا همکاران گرامی، در انتخاب و کاربست روش، آنچه را صلاح دانش آموزان و متناسب با بافت فرهنگی و همسو با میزان پیشرفت تحصیلی کلاس آنان است، برخواهند گزید. در این درس دو روش تشریح میگردد: روش قضاوت عملکرد و روش کارا ...