اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.پاورپوینت ریاضی اول دبستان، تم23: شمردن با الگوهای 8 تایی ، شمردن رو به جلو و عقب
برای شروع کار، با استفاده از اشياء ملموس و دسته بندی کردن به دسته های ۸تايی شمارش ۸تا ۸تا را با دانش آموزان تمرين کنيد. تعداد افرادی که در تصوير صفحهٔ آغازين ديده می شوند را ۸تا ۸تا بشماريد. آيا باقی مانده می آورد؟ دانش آموزان برای انجام فعاليت اين صفحه ابتدا به کمک شکل ۸تا ۸تا شمردن را شروع کنند. سپس توجه آنها را به نحوهٔ رسم چوب خط ها که به سه رنگ است و پشت سرهم انجام شده، جلب کنيد. پس از اينکه ...
پاورپوینت ریاضی اول دبستان، تم24: حل مسئله های چند مرحله ای و ساعت تقریبی
در صفحه آغازین تم24 دانش آموزان با فرش و برخی از مسائل مرتبط با آن آشنا میشوند. همچنین فراگیران به مفاهیم و مهارتهای مختلف در مورد فرش پی میبرند. آموزگار در مورد فرش و ساير صنايع دستی ايران نکاتی که به نظرش میرسد را به دانش آموزان گوشزد میکند. در این قسمت، پاورپوینت نکات و سوالات درس مذکور(به همراه پاسخ آن) در 25 اسلاید آورده شده است. امکان ویرایش مطالب این پاورپو ...
پاورپوینت علوم سوم دبستان، درس12: هر کدام جای خود (1)
دانش آموزان در سالهای گذشته با برخی ویژگیهای جانوران و اینکه چگونه حرکت میکنند؛ چه غذاهایی میخورند؛ چگونه رشد میکنند؛ چگونه از بچههایشان نگهداری میکنند؛ آشنا شدند. در این درس دانش آموزان جانوران را براساس محل زندگیشان طبقه بندی میکنند؛ آنان با مهم ترین ویژگیهای دو گروه جانوران مهره دار یعنی ماهیها و دوزیستان آشنا میشوند. ویژگی&zwn ...
پاورپوینت علوم سوم دبستان، درس3: مواد اطراف ما
در این درس دانش آموزان ابتدا با حالت گازی ماده و کاربردهای آن در زندگی روزمره آشنا میشوند و مواد را بر اساس ویژگی به سه حالت جامد، مایع و گاز طبقه بندی میکنند. سپس چگونگی تبدیل حالتهای جامد به مایع؛ مایع به جامد و مایع به گاز را با انجام آزمایش و فعالیتهای مناسب بررسی میکنند در پایان تعاریف ذوب، انجماد و تبخیر بیان میشوند. در این قسمت، پاورپوینت نکات و سوالا ...
پاورپوینت علوم سوم دبستان، درس9: نیرو همه جا(1)
در این درس دانش آموزان با انجام دادن بازیها و کارهای مختلف و همچنین فعالیتهایی مشاهده و تجربه میکنند که برای به حرکت درآوردن اجسام باید آنها را هل بدهند یا بکشند وقتی جسمی را هل میدهند یا میکشند به آن نیرو وارد کردهاند. دانش آموزان پی میبرند که نیرو همه جا و در انجام تمام کارها حضور دارد آنها با انجام آزمایشهایی اثرهای نیرو، مثل نیرو سبب متوقف کردن ...
پاورپوینت علوم سوم دبستان، درس6 : زندگی ما و آب
در این درس، دانش آموز با نفوذپذیری آب در خاکهای مختلف، چگونگی تشکیل آبهای زیرزمینی و چگونگی تصفیه آب آشنا میشود و برای یافتن پاسخ پرسشهای کتاب و یا پرسشهایی که خود یا دوستانش طرح میکنند، به صورت فردی یا گروهی وسیله میسازند و یا مواد مورد نیاز را تهیه کرده و با استفاده از منابع مختلف و انجام فعالیتها گزارش کار خود را ارائه میدهد. در این قسمت، ...
پاورپوینت علوم سوم دبستان، درس7 : نور و مشاهدهی اجسام
در این درس دانش آموز باید ایدهها و مفاهیم مرتبط با بازتاب نور و مشاهده اجسام را بفهمد. آنان باید به انجام فعالیت درباره بازتاب نور از روی سطوح اجسام صیقلی و براق مانند آینه یا کاغذ آلومینیومی بپردازند و تفاوت آن را با بازتاب از روی اجسام غیرصیقلی در عمل تجربه و مشاهده کنند. همچنین در این درس دانش آموزان، میفهمند برای دیدن اجسام وجود منبع نور، برخورد نور به اجسام و بازتاب از روی آن لاز ...
پاورپوینت علوم سوم دبستان، درس11: بکارید و ببینید
دانش آموزان در سال های قبل با قسمتهای مختلف گیاه و کاشت دانه آشنایی شده اند. همچنین کاربرد دانه های مختلف و استفاده از آن را درک کرده اند. در این درس دانش آموزان ضمن انجام فعالیتهایی با انواع ریشهها، ساقهها، برگها، گلها و دانهها آشنا میشوند. به تفاوت بین گیاهان دانه دار پی میبرند. با برخی بخشهای خوراکی گیاهان آشنا شده و چرخه زندگی گیاهان ...
پاورپوینت علوم دوم دبستان، درس1: زنگ علوم(گردش در باغ)
در این درس، دانش آموزان یاد میگیرند هنگام مشاهده پدیدههای طبیعی از چند حس خود استفاده کنند، مشاهدات خود را دقیق و در قالب جملات عینی یادداشت نمایند، در زمان ارائه گزارش یا بحث و گفتگو از مستندات خود استفاده نمایند و به حافظه خود اعتماد نکنند. گردش و بازدید ضمن تحریک حس کنجکاوی و تقویت روحیه پرسشگری، فرصتهایی را برای مشاهده فراهم میآورند. در این قسمت، پاورپوینت نکات و سو ...
پاورپوینت آموزش علوم دوم دبستان، درس2 : هوای سالم، آب سالم
درس محیط زیست درسی است برای زندگی، این نکته بدین معناست که آموختهها و اندوختههای زیست محیطی ما میبایست به عمل تبدیل شده و در زندگی روزمره و رفتار فردی و اجتماعی ما بازتاب یابد. به عبارت دیگر دانش محیط زیست باید به ما کمک نماید نقش خود را در تخریب و آلودگی محیط زیست یا اتلاف منابع آن مشخص نموده و در جهت اصلاح رفتار خود برآئیم و از این طریق وجدان زیست محیطی خود را بیدار سازیم. ...